10/04/2003 Cultura
L'Equip de Govern ensenya nou projecte, el segon d'envergadura aquestes darreres setmanes abans de finalitzar el mandat. Aquest matí s'ha ensenyat el dibuix oficial, el projecte de l'antiga nau Vincke. S'hauria de començar d'aquí a un any i mig la construcció d'aquest centre cultural que es vol fer a l'espai que ocupa la nau. L'ambiciós projecte inclou una sala polivalent i un hotel d'entitats, un edifici annex que ubicaria les dependències del centre cívic i, per últim, la rehabilitació de la plaça del suro. El cost total de l'actuació, distribuït en tres fases, és d'uns quatre milions d'euros. El Consistori vol que la meitat d'aquesta quantitat arribi a través de subvencions externes però, de moment, encara NO s'ha concretat cap aportació. La primera fase del projecte preveu fer un espai amb una sala polivalent de mil metres quadrats que podria acollir concerts de gran format, teatre o actes lúdics relacionats amb la Festa Major o el Carnaval, per exemple. Aquest espai, a més, es podria subdividir en altres de més petits, en funció de les necessitats. Dins d'aquesta fase també s'inclou habilitar un espai com a hotel d'entitats, un espai de serveis per a les associacions palamosines que disposarien de diverses sales que s'utilitzarien de manera compartida.
La segona fase contempla fer un nou centre cívic en un edifici annex que acolliria tots els equipaments que ara hi ha als locals del carrer Salvador Albert i Pey. La tercera i última fase es dedicaria a la adequació de la plaça del Suro, situada ben bé davant del nou edifici, i que quedaria integrada al projecte de manera que s'hi poguessin fer actes a l'aire lliure. El regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Palamós, Lluís Vidal, explica que es tracta d'un projecte de gran complexitat.
CITA HOTEL ENTITATS 1
Tot plegat anirà situat en els terrenys que ara ocupa l'antiga nau de la factoria Vincke, entre els carrers Indústria, Aragó, Provença i la plaça del Suro. L'alcalde de Palamós, Jordi Pallí, ha confirmat que la nau s'enderrocarà i que es farà un edifici de nova planta.
CITA HOTEL ENTITATS 2
El projecte d'aquest nou centre cultural de Palamós ha sortit d'un concurs d'idees al qual s'hi van presentar una trentena de propostes. El complex ocuparà una superfície total d'uns 4600 metres quadrats. El cost total de les actuacions és d'uns quatre milions d'euros. L'Ajuntament espera obtenir la meitat d'aquests recursos a través de subvencions externes però, hores d'ara, encara no s'ha concretat res. De fet, l'equip de govern es dona de termini aquest any i el que ve per tal de tancar aquestes gestions. Això vol dir que les obres no començarien abans d'un any i mig. Un cop s'iniciin, duraran al voltant de dos anys.
Totes les notícies:
16/10/2026 - Política El govern prepara un pressupost municipal de contenció
El govern municipal de Palamós i Sant Joan, format per ERC i el PSC, vol posar fil a l'agulla a...
16/10/2026 - Serveis Una delegació de la Cambra de Comerç d'Agadir visita Palamós i Sant Joan
Palamós i Sant Joan ha rebut aquesta setmana la visita d'una delegació de la Cambra de Comerç de...
16/10/2026 - Política La regidora de Palamós i Sant Joan Yolanda Aguilar serà la número 4 de la llista del PSC al Congrés per Girona
El Partit dels Socialistes de Catalunya ha fet públiques les llistes de candidats al Congrés i al...
16/10/2026 - Cultura El 'Mar de Birres' es posposa al 24 d'octubre
La Mostra de cervesa artesana de Palamós i Sant Joan 'Mar de Birres' no es farà finalment demà...
16/10/2026 - Societat SSIBE celebra una jornada dedicada al treball psicocorporal en medicina
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà va celebrar ahir una jornada dedicada a promoure el...