12/03/2003 Obres i Urbanisme
L'alcalde de Palamós, Jordi Pallí, ha anunciat avui la voluntat de paralitzar el tràmit de llicència del nou tanatori que s'havia de construir a la zona de l'Eixample. S'atura la llicència, diu Pallí, perquè hi ha una oposició veïnal a aquesta construcció i vol mirar de guanyar temps per arribar a un consens. En paral.lel, el grup d'Iniciativa per Catalunya Verds ha entrat una moció d'urgència que s'ha de discutir al ple de demà, on es demana la paralització del tràmit de llicència, almenys fins que s'hagi enllestit el Pla General. Per Iniciativa aquesta obra condiciona urbanísticament la zona de l'Eixample. Les dues forces polítiques però, estan d'acord amb què l'equipament és necessari.L'alcalde de Palamós, Jordi Pallí, ha comunicat aquest migdia als veïns de la zona del paratge de l'Eixample que pensa aturar el tràmit de llicència del nou tanatori. Aquesta infraestructura ha tingut un rebuig considerable dels veïns, i Pallí vol renegociar amb aquest col.lectiu ciutadà i amb l'empresa aquesta tramitació.
El projecte preveu la construcció d'un tanatori privat amb una superfície d'uns 1200 metres quadrats. La necessitat d'aquest servei, segons l'equip de govern, ve avalada pel fet que el servei actual de tanatori, ubicat al cementiri de Palamós, queda petit i no reuneix les condicions necessàries pel servei de pompes fúnebres i per la vetlla dels difunts. L'alcalde indica que ha mantingut nombroses reunions amb els veïns i que té motius suficients a partir de les converses per aturar provisionalment l'obra. Així ho explica l'alcalde, Jordi Pallí
Tall Pallí 1
Mentrestant, Iniciativa per Catalunya-Verds havia presentat una moció urgent que reclamava la paralització del tràmit de la llicència del tanatori fins que no es revisi l'actual pla general d'ordenació urbana. El portaveu municipal de la formació, Francesc Matés, explica el perquè d'aquesta petició i lamenta l'actitud que ha mantingut fins ara l'equip de govern.
CITA TANATORI 1
L'alcalde considera que no és encertada la postura d'Iniciativa, perquè la moció del grup de Francesc Matés demana explícitament no donar llicència per la construcció d'aquest tanatori fins que el Pla General d'Ordenació Urbana estigui acabat. Jordi Pallí entén que la proposta podria dilatar innecessàriament l'arribada a una solució satisfactòria. Sentim l'alcalde.
La ubicació a la zona de l'Eixample vindria pel fet que estaria ben comunicat amb la carretera d'entrada i de sortida, hi hauria espai suficient per un aparcament, i és una zona que tindrà un nou desenvolupament urbanístic important.
Totes les notícies:
16/05/2026 - Esports El Palamós guanya al camp de l'Argentona i jugarà la promoció d'ascens a la Lliga Elit (2-3)
El Palamós ha aconseguit guanyar al camp de l'Argentona per 2 gols a 3 i tanca la lliga regular...
15/05/2026 - Societat L'expedient del canvi del topònim no rep al·legacions i aquest dimarts que ve passarà pel Ple
El procés pel canvi del topònim de Palamós donarà un pas més aquest dimarts vinent, en el Ple...
15/05/2026 - Societat Segona tongada de donació de sang i plasma al CAP, avui en horari de matí i de tarda
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants convoquen avui una jornada de...
15/05/2026 - Cultura 'La Socarrada' dels Showboys, aquest dissabte a l'Arbreda
El parc de l'Arbreda serà l'escenari demà dissabte de 'La Socarrada', la tercera edició...
15/05/2026 - Cultura Carlos Ribas Soler publica 'Magical Mystery Beat', el primer single del seu nou àlbum i un homenatge als Beatles
El músic palamosí Carlos Ribas Soler publica avui el primer single del seu nou àlbum. La cançó...