05/03/2003 Societat
Atenció als comerciants i als oients en general perquè avui s'ha sabut que els Mossos d'Esquadra van detenir el passat 20 de febrer cinc persones de Palafrugell i Calonge per un delicte de falsificació de moneda. A partir de la denúncia d'un comerç de Palafrugell, que va detectar la presència de 100 euros falsos, es van iniciar gestions per esbrinar la procedència dels bitllets. La policia va descobrir que una de les persones que havia fet circular els bitllets falsos era del mateix establiment que ho va denunciar. La xarxa es dóna per desarticulada, però es desconeix el volum de bitllets falsos que circulen pel carrer.Els Mossos d'Esquadra es van posar en marxa a partir de la primera denúncia, que va sorgir d'una botiga de Palafrugell, en descobrir-se un bitllet de cent euros fals.
La policia autonòmica va intentar esbrinar d'on podia haver sortit aquell bitllet, i va contemplar la possibilitat que alguna de les traballadores del comerç podria haver posat en circulació dos bitllets de cent euros, i un de dos-cents euros entre els clients de la mateixa botiga.
La policia ve encertar en la sospita, i va poder detenir la dependenta, Immaculada PD. A partir d'aquesta detenció, els mossos van poder localitzar i detenir una segona persona, Juan PR, de Calonge. En aquest segon cas, aquest detingut hauria fet circular més bitllets que la primera detinguda, i es calcula que va fer circular fins a 22 bitllets de 100 euros.
A partir de més gestions es va determinar que una tercera persona, José JT, encapçalava aquesta petita organització. Dues joves més, una de les quals és menor d'edat, col.laboraven en les tasques de fabricació de moneda i les distribuien.
La policia ha descobert que per fer aquests bitllets falsos procedien amb una fotocòpia d'alta resolució, amb ús de paper timbrat de l'Estat. Per fer l'holograma de seguretat que porten els bitllets de 50 euros aplicaven un adhesiu obtingut de l'embolcall d'uns encenedors de baix preu. Els detinguts han passat a disposició judicial a exepció de Maria CG, veïna de Palafrugell, que té cura d'un nadó.
Es recomana a la població que comprovi els bitllets, especialment els de quantitats relativament grans, com cent euros i dos-cents.
Totes les notícies:
02/07/2026 - Obres i Urbanisme Maria Puig demana consens i respecte al criteri tècnic per decidir on es farà la futura depuradora nova
El Consorci d'Aigües de la Costa Brava està treballant en un estudi d'alternatives per a la...
02/07/2026 - Societat L'escola Els Àngels va acabar el curs un dia abans per insectes en una aula
El curs escolar 2025-2026 va posar el punt i final el 19 de juny passat, però a l'escola...
02/07/2026 - Societat La Capella del Carme inaugura l'exposició 'Menja. Actua. Impacta', sobre alimentació saludable i sostenible
Avui s'ha inaugurat a la Capella del Carme l'exposició 'Menja. Actua. Impacta', sobre alimentació...
02/07/2026 - Cultura Cinema a La Gorga amb 'Estrany riu', i col·loqui amb la directora de càsting
El Teatre La Gorga de Palamós acollirà aquest vespre la primera projecció de l'estiu dins el...
02/07/2026 - Cultura La Biblioteca Municipal obre la temporada de contes infantils al passeig del Mar
Ja som al mes de juliol i, com cada any durant els mesos d'estiu, la Biblioteca Municipal de...