05/03/2003 Obres i Urbanisme
El portaveu d'Iniciativa per Catalunya-Verds a l'Ajuntament de Palamós, Francesc Matés, acusa la Direcció General de la Guàrdia Civil de voler fer negoci amb la caserna que el cos armat té a Palamós. Matés recorda que en el seu dia la Guàrdia Civil va obtenir gratuïtament els terrenys per fer l'edifici i que, per tant, ara l'hauria de cedir al municipi sense cap càrrega. El regidor d'Iniciativa apunta, fins i tot, que el Consistori podria requalificar la caserna com a zona verda perquè la Guàrdia Civil no en tregui profit. L'Ajuntament de Palamós negocia des de fa temps amb la Guàrdia Civil per aconseguir la titularitat de la caserna a través d'una permuta amb els terrenys que la Fundació Mossèn Miquel Costa, que gestiona l'hospital, té al costat de la gasolinera de Sant Joan. L'objectiu és que l'espai que ocupa actualment la caserna es destini a una futura ampliació de la zona hospitalària. Iniciativa per Catalunya-Verds creu que l'equip de govern equivoca les seves prioritats. Considera que el principal objectiu ha de ser que la caserna sigui municipal i que no s'ha d'enfocar tota l'operació en funció de la zona hospitalària. Francesc Matés és el portaveu d'Iniciativa a l'Ajuntament de Palamós.
CITA MATÉS 1
Segons Matés, l'actitud que manté la Guàrdia Civil és criticable perquè només persegueix especular amb uns terrenys que l'Ajuntament li va cedir gratuïtament després de la Guerra Civil. El regidor diu que, com a última opció, es podrien prendre decisions dràstiques.
CITA MATÉS 2
Iniciativa-Verds de Palamós creu que els terrenys que la Fundació Mossèn Miquel Costa té al costat de la gasolinera de Sant Joan són un patrimoni molt important i que no es pot malbaratar amb una permuta.
Totes les notícies:
01/07/2026 - Medi Ambient Territori diu que la sequera tornarà i prioritza infraestructures per dessalar i reutilitzar aigua
El Govern de la Generalitat prioritzarà les infraestructures per dessalar i reutilitzar aigua, de...
01/07/2026 - Medi Ambient SOS Costa Brava denuncia que el decret per protegir la posidònia s'incompleix
SOS Costa Brava denuncia que el decret que prohibeix el fondeig sobre praderies de posidònia...
01/07/2026 - Serveis Comencen les escales de creuer del mes de juliol a Palamós
Avui comencen les escales de creuer del mes de juliol al port de Palamós. La primera va a càrrec...
01/07/2026 - Societat Els Jutges de Pau fan front comú per recuperar totes les seves competències
El Congrés de Jutges de Pau que s'ha fet a Girona dies enrere ha tornat a posar de relleu la...
01/07/2026 - Cultura El Club Alpí Palamós i Sant Joan projecta avui 'The last expedition' a La Gorga
Aquest vespre es podrà veure al Teatre La Gorga la pel·lícula documental 'The last expedition',...