03/02/2003 Costes
Una bona notícia que agradarà als voluntaris de Palamós que van anar a Galícia. La Universitat Autònoma de Barcelona ha descobert un sistema que podria accelerar la neteja de chapapote de les roques. Es tracta d'un combinat entre aigua oxigenada i sal metàl.lica, pràcticament sense impacte ambiental, que desprèn el fuel de la roca viva.L'equip d'investigadors ha ensenyat aquest matí als mitjans de comunicació com actua aquesta solució. A la prova s'ha submergit una pedra tacada de Cantàbria en aquesta barreja d'aigua oxigenada i sal metàl.lica. L'acció dels dos fluids ha fet que es formés una capa d'oxigen entre el fuel i la pedra, que provoca que el fuel acabi surant, i la pedra neta. La prova s'ha fet submergint una pedra en un recipient. Però com que aquesta solució no és el que es trobaran a Galícia, sinó que es trobaran grans pedres impossible de moure's, s'està experimentant una altra solució. En el laboratori els ha sortit bé, i ara esperen provar-ho allà. Es tracta d'aplicar aquesta combinació directament sobre la taca de xapapote. Per fer-ho, s'utilitza un recipient dosificador senzill, per entendre-ho, com els que s'utilitzen per netejar vidres. Això fa que el fuel queda moll d'aquesta solució, i en pocs segons comença a tenir bombolles i espellofar-se. Després es tracta d'anar traient el que va caient de manera vertical. L'acció de la natura acaba traient la resta. Així ho explica el professor universitari que ha presentat aquest matí la solució a Barcelona, José Luis "Bur-De-Lan-De" (Bourdelande).
La setmana que ve volen desplaçar-se cap a la costa gallega o asturiana per comprovar in situ l'eficàcia del nou descobriment, que ha resultat positiu a laboratori.
Totes les notícies:
01/07/2026 - Medi Ambient Territori diu que la sequera tornarà i prioritza infraestructures per dessalar i reutilitzar aigua
El Govern de la Generalitat prioritzarà les infraestructures per dessalar i reutilitzar aigua, de...
01/07/2026 - Medi Ambient SOS Costa Brava denuncia que el decret per protegir la posidònia s'incompleix
SOS Costa Brava denuncia que el decret que prohibeix el fondeig sobre praderies de posidònia...
01/07/2026 - Serveis Comencen les escales de creuer del mes de juliol a Palamós
Avui comencen les escales de creuer del mes de juliol al port de Palamós. La primera va a càrrec...
01/07/2026 - Societat Els Jutges de Pau fan front comú per recuperar totes les seves competències
El Congrés de Jutges de Pau que s'ha fet a Girona dies enrere ha tornat a posar de relleu la...
01/07/2026 - Cultura El Club Alpí Palamós i Sant Joan projecta avui 'The last expedition' a La Gorga
Aquest vespre es podrà veure al Teatre La Gorga la pel·lícula documental 'The last expedition',...