03/01/2003
Els pescadors de la Costa Brava veuen perillar les subvencions per les vedes que facin durant l'any 2003. La Generalitat ja els ha anunciat que la Unió Europea no està disposada a continuar finançant aquestes aturades biològiques si no s'apliquen mesures complementàries. Brussel·les pretén que els pescadors es comprometin a reduir horaris i a desballestar embarcacions. Els pescadors reconeixen que l'acord és difícil però adverteixen que haver de renunciar a la veda del peix blau seria molt negatiu.La flota d'encerclament de la Costa Brava realitza des de fa set anys una veda anual de dos mesos de durada. El seu objectiu és facilitar la regeneració de l'anxova i augmentar la qualitat i la quantitat de les captures. Fins ara, les vedes han estat finançades a parts iguals pels armadors i per la Generalitat. Els fons aportats pel Govern català surten de la Unió Europea i aquest organisme ja ha dit que calen noves mesures complementàries si es vol seguir fent la veda. La política comunitària se centra, des de fa molts anys, en la reducció de l'esforç pesquer a través de la reducció de la flota i també de la durada de les jornades laborals, i la Unió vol ara que els pescadors adoptin un compromís ferm en aquest sentit. L'Estat espanyol ja va presentar una proposta l'any 99 que va ser rebutjada. En aquest document es demanava que tota la veda es pagués amb diner públic, tal i com explica el president de la Federació de Confraries de Pescadors de les Comarques Gironines, el palamosí, Francesc Subirats.
CITA VEDES
Ara els pescadors temen quedar-se sense subvencions aquest any 2003 si no s'arriba a un acord. Des de les confraries gironines s'assegura que la veda del peix blau és molt bona pel sector i que si es perd, el preu de l'anxova baixarà i es perdrà competitivitat.
Totes les notícies:
16/05/2026 - Esports El Palamós guanya al camp de l'Argentona i jugarà la promoció d'ascens a la Lliga Elit (2-3)
El Palamós ha aconseguit guanyar al camp de l'Argentona per 2 gols a 3 i tanca la lliga regular...
15/05/2026 - Societat L'expedient del canvi del topònim no rep al·legacions i aquest dimarts que ve passarà pel Ple
El procés pel canvi del topònim de Palamós donarà un pas més aquest dimarts vinent, en el Ple...
15/05/2026 - Societat Segona tongada de donació de sang i plasma al CAP, avui en horari de matí i de tarda
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants convoquen avui una jornada de...
15/05/2026 - Cultura 'La Socarrada' dels Showboys, aquest dissabte a l'Arbreda
El parc de l'Arbreda serà l'escenari demà dissabte de 'La Socarrada', la tercera edició...
15/05/2026 - Cultura Carlos Ribas Soler publica 'Magical Mystery Beat', el primer single del seu nou àlbum i un homenatge als Beatles
El músic palamosí Carlos Ribas Soler publica avui el primer single del seu nou àlbum. La cançó...