21/11/2002 Política
Una vella reivindicació de les Cambres de Comerç torna a sortir a la llum pública. El Ministre de l'Interior, Ángel Acebes, ha explicat que té la intenció d'estudiar la viabilitat del Port de Palamós per acollir el què s'anomena un Punt d'Inspecció Fronterer. Aquest punt permetria l'entrada i sortida lliure de mercaderies agroalimentàries provinents o dirigides a països de fora de la Unió Europea. Tot i els múltiples anuncis, realitzats periòdicament en els últims tres anys, no s'ha materialitzat mai, però el Pla estratègic del Port en contempla una possible ubicació.El Ministre de l'Interior Ángel Acebes va contestar una pregunta del senador per Girona del grup parlamentari català, Jordi Xuclà, en la secció de control del Senat. Ángel Acebes va dir que el seu ministeri estudiaria la possibilitat de convertir el Port de Palamós en un Punt d'Inspecció Fronterer, conegut amb les sigles 'PIF'. Aquesta és una reivindicació que té des de fa temps la indústria gironina i les Cambres de Comerç. Fins al moment, per exportar a països no membres de la Unió europea, han de recórrer als punts de l'Aeroport de Barcelona o el Port d'aquella ciutat. La resposta del ministre Acebes podria suposar un pas més.
De fet, la Generalitat, a través del Pla estratègic del Port de Palamós, encara provisional, ja preveu una localització per aquesta oficina.
Totes les notícies:
01/07/2026 - Medi Ambient Territori diu que la sequera tornarà i prioritza infraestructures per dessalar i reutilitzar aigua
El Govern de la Generalitat prioritzarà les infraestructures per dessalar i reutilitzar aigua, de...
01/07/2026 - Medi Ambient SOS Costa Brava denuncia que el decret per protegir la posidònia s'incompleix
SOS Costa Brava denuncia que el decret que prohibeix el fondeig sobre praderies de posidònia...
01/07/2026 - Serveis Comencen les escales de creuer del mes de juliol a Palamós
Avui comencen les escales de creuer del mes de juliol al port de Palamós. La primera va a càrrec...
01/07/2026 - Societat Els Jutges de Pau fan front comú per recuperar totes les seves competències
El Congrés de Jutges de Pau que s'ha fet a Girona dies enrere ha tornat a posar de relleu la...
01/07/2026 - Cultura El Club Alpí Palamós i Sant Joan projecta avui 'The last expedition' a La Gorga
Aquest vespre es podrà veure al Teatre La Gorga la pel·lícula documental 'The last expedition',...