04/11/2002 Medi Ambient
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Felip Puig, aplaudeix l'acció del Govern de comprar els terrenys de la Plana de Castell. Quan era conseller de Medi Ambient, Puig va ser l'impulsor de l'adquisició de les finques del paratge de Castell. Segons el conseller, no s'entén que des de tots els sectors es reclami la protecció d'aquest espai natural i que després es qüestioni que la Generalitat compri terrenys per garantir-ne la preservació.El Departament de Medi Ambient ha pagat gairebé dotze milions d'euros a l'empresa Camo s.a. per les 46 hectàrees que conformen l'espai que es coneix com a Plana de Castell. Amb aquesta operació, que s'ha tancat durant aquest any, l'administració catalana completa les actuacions que va iniciar l'any 1999 amb la compra de les 30 hectàrees del paratge de Castell per un preu de vuit milions i mig d'euros. Aquesta compra es va fer quan el conseller de Medi Ambient era Felip Puig. Ara, des de les seves responsabilitats a Política Territorial i Obres Públiques, Puig valora positivament la decisió del Govern d'adquirir també els terrenys de la Plana. En aquest sentit, assegura no entendre els qui han criticat la inversió realitzada en aquesta operació.
CITA FELIP CASTELL 1
Pel conseller de Política Territorial, la compra de terrenys a Castell no deixa de ser una demostració del compromís de la Generalitat amb la preservació del litoral català.
CITA FELIP CASTELL 2
Des de sectors ecologistes i també des dels grups polítics de l'oposició es considera que la compra de terrenys a Castell era del tot innecessària. Aquestes veus recorden que ja hi ha sentències judicials fermes que garanteixen que aquest sòl és no urbanitzable. La Generalitat, per la seva banda, sostè que aquesta és la millor forma de garantir la protecció d'aquest espai natural i que, en cas contrari, els propietaris podien haver recorregut als tribunals i aconseguit una indemnització de major quantia.
Totes les notícies:
30/09/2026 - Societat Convocades les eleccions a les confraries de pescadors catalanes
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya ha publicat aquest mes de setembre l'ordre d'inici...
30/09/2026 - Política Som-hi creu que la línia marítima amb les Illes no és una prioritat
Som-hi per Palamós i Sant Joan creu que el projecte de línia marítima regular amb les Illes...
30/09/2026 - Societat Calonge i Sant Antoni suspèn llicències per a determinades activitats econòmiques
El Ple de l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha aprovat suspendre temporalment el tràmit de...
30/09/2026 - Esports El CFS Palamós arrenca la temporada amb 2 equips federats
El Club Futbol Sala Palamós ja està a punt per iniciar una nova temporada de competicions...
30/09/2026 - Esports L'Oncotrail 2026 batrà rècord de participació amb prop de 3.500 inscrits
La Fundació Oncolliga Girona i l'Agrupació Excursionista i el Club Atlètic Palafrugell ja tenen...