21/10/2002 Medi Ambient
La Generalitat ha complert la promesa que va fer al 1999. En aquell moment, essent conseller de Medi Ambient Felip Puig, va anunciar que el Govern Català compraria la part del pla, la plana de Castell. Així ha estat. S'ha fet amb una certa ocultació. Es va fer al mes de març. L'operació la coneixa poca gent: ni tan sols a la delegació de Girona de la Generalitat, ni Medi Ambient a Girona ho sabien. A Palamós, algú en tenia la sospita.
De moment s'especula amb el preu que s'ha pagat, i el càlcul sorgeix de l'import del 1999. Es parla de 18 milions d'euros, que podrien ser més. En pessetes d'abans, són 3 mil milions de pessetes. // Abel Espinosa
La compra afecta a 46 hectàrees, que eren propietat de la immobiliària Camo. L'any 99, quan la Generalitat va fer la primera compra, es van pagar 2400 milions de pessetes per trenta hectàrees, i aquest càlcul és el que permet fer la comparació amb el preu d'ara, que no ha transcendit fins al moment. Aquesta emissora s'ha intentat posar en contacte amb el conseller de Medi Ambient, Ramon Espadalé, però no ha estat possible.
La compra es va fer des del Departament d'Economia i Finances, cosa que fa que el Departament de Medi Ambient asseguri desconèixer l'import pagat.
La zona comprada és la plana, amb bosc i zona de conreu, que inclou el mas Canyet i un pou. S'ha fet de la mateixa manera que es va comprar el paratge, amb una operació semblant a un leasing.
La immobiliària Camo, fins ara propietària dels terrenys, és propietat de Carme Mateu, que és la dona de l'empresari Artur Suqué, el propietari de dels casinos de Catalunya. La Generalitat fa un pagament regular al mes per tal de tenir la titularitat pública dels terrenys. Això permetrà garantir la conservació de l'espai, i donar una aplicació real i eficaç al pla de gestió, que s'hauria d'acabar abans del Nadal.
Des del Departament de Medi Ambient, el director general de Boscos i Biodiversitat, Pere Maluquer, confia en la fórmula de la compra per a la gestió de l'espai.
(TALL)
El director general de Boscos i Biodiversitat té en ment comprar altres petits terrenys per assegurar una protecció integral de l'espai. Alguns d'ells serien a Palamós, i la resta a l'Estartit, en el què era l'antiga base nord-americana Loran, i a l'Alt Empordà.
Aquesta segona compra ja té una resposta contundent per part del col.lectiu ecologista. Salvem el Crit i Salvem Castell parlen directament de "negoci d'especuladors" per bé que mentre l'alcalde de Palamós, Jordi Pallí, qualifica el fet de "bona notícia".
Totes les notícies:
29/09/2026 - Societat Els agents de la Policia Local de Palamós deixen de fer hores extres
La plantilla de la Policia Local de Palamós ha decidit deixar de fer hores extres, segons ha...
29/09/2026 - Successos Detenen una parella per amenaçar amb un ganivet el porter d'un local de la Planassa
La Policia Local de Palamós ha detingut un home i una dona per, presumptament, amenaces amb arma...
29/09/2026 - Societat Protecció Civil activa l'alerta de l'INUNCAT davant un dimarts de pluja intensa
Protecció Civil de la Generalitat ha activat en fase d'alerta el Pla d'emergències per...
29/09/2026 - Serveis El port de Palamós tanca avui les escales de setembre amb el Silver Spirit
El port de Palamós posarà avui el punt i final a les 10 escales de creuer que ha rebut al llarg...
29/09/2026 - Societat Creu Roja prepara el seu segon sopar solidari
El 15 d'octubre vinent, Creu Roja Palamós celebrarà la segona edició del seu Sopar Solidari....