09/10/2002
Els efectius de Creu Roja han hagut de fer aquest estiu més de mil serveis a les platges del municipi de Palamós. Els socorristes han rescatat de l'aigua un total de 3 banyistes, una xifra molt allunyada dels 33 rescatats de l'any 2001. En total, el dispositiu de la Creu Roja de Palamós, que també afecta les platges de Sant Antoni de Calonge, ha comptat aquesta temporada amb 27 socooristes aquàtics, una embarcació de salvament i una ambulància.Els serveis de salvament i socorrisme s'han instal·lat entre el 15 de juny i el 15 de setembre a la platja Gran de Palamós, la de La Fosca i la de Castell. Els seus efectius han fet un total de 1008 serveis, 55 més que l'estiu de l'any passat. També s'ha evacuat en ambulància 23 persones, cinc menys que l'any anterior, i s'han rescatat 3 banyistes. Aquests tres casos van passar el dia 2 de juliol a la platja de La Fosca, a causa del fort vent de llevant que bufava a la zona de la Roca Negra. Amb 505 persones assistides, La Fosca ha estat globalment la platja amb més actuacions. Les ferides, insolacions, picades de meduses i les cremades solars han estat les causes més habituals que han requerit la intervenció dels socorristes de Creu Roja. Albert Matavera és el coordinador de Creu Roja Palamós.
CITA CREU ROJA 1
Precisament, pel que fa a les banderes, el coordinador del servei reconeix que els usuaris de les platges estan més concienciats sobre la necessitat d'obeir les indicacions dels socorristes.
CITA CREU ROJA 2
D'altra banda, els efectius de Creu Roja Palamós han realitzat 851 assistències durant l'estiu a les platges de Sant Antoni, Monestrí, Torre Valentina i Can Cristus. La intervenció més destacada va ser el rescat d'una persona que va caure per un penya-segat a la zona de Cap Roig i que va ser evacuada per un helicòpter.
Totes les notícies:
15/05/2026 - Societat L'expedient del canvi del topònim no rep al·legacions i aquest dimarts que ve passarà pel Ple
El procés pel canvi del topònim de Palamós donarà un pas més aquest dimarts vinent, en el Ple...
15/05/2026 - Societat Segona tongada de donació de sang i plasma al CAP, avui en horari de matí i de tarda
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants convoquen avui una jornada de...
15/05/2026 - Cultura 'La Socarrada' dels Showboys, aquest dissabte a l'Arbreda
El parc de l'Arbreda serà l'escenari demà dissabte de 'La Socarrada', la tercera edició...
15/05/2026 - Cultura Carlos Ribas Soler publica 'Magical Mystery Beat', el primer single del seu nou àlbum i un homenatge als Beatles
El músic palamosí Carlos Ribas Soler publica avui el primer single del seu nou àlbum. La cançó...
15/05/2026 - Cultura Conxa Aviñó presenta 'Menjarem torrades a l'infern', a Calonge
La Biblioteca Municipal de Calonge programa a les 7 d'aquesta tarda la presentació del llibre...