29/08/2002
Molts dels xiringuitos han esdevingut en quelcom indispensable en els nostres dies de platja. Prendre una cervesa fresca o un refresc és gairebé una necessitat, quan el sol apreta. Però les condicions meteorològiques d'aquest estiu no els han estat del tot favorables. De com han passat la temporada els xiringuitos en parlarem al reportatge d'avui.La platja... el sol... hores i hores estirats a la sorra... vulguis que no, amb aquestes activitats el cos vo un refresc, alguna beguda o tapa, i que millor que el xiringuito que tenim a escassos metres? Sota els parasols ens esperen cerveses i aigua ben fresca. Just el que el cos ens demana.
Però que passa quan el sol no pica? Ja no tenim set, ni necessitat de prendre res... i potser, si fa massa núvol, no anem ni a la platja.
No cal dir, doncs, el que ha passat amb el mal temps que hem tingut aquest estiu.
Ens hem acostat fins als xiringuitos de la platja i allà ens han comentat com ha anat la temporada en general. Asseguren d'entrada que la temporada ha esta "nefasta"i que és la pitjor quehan patit en tots els anys que porten duent el negoci.
A peu de platja hem trobat el xiringuito "La Cometa" i hem parlat amb la mestressa, Cristina Callao.
TALL XIRINGUITO 1
Asseguren que "tot són pèrdues" i és que, amb aquest temps ni la caixa els hi ha vist el sol. Diuen que de beneficis no n''i ha, però el que sí han de fer és pagar les despeses diverses que portar un local ocasiona. Ens ho explica la mestressa de "La Cometa", Cristina Callao.
TALL XIRINGUITO 2
Però en el cas de "La Cometa" no és pas un cas aïllat, avui que fia sol, hem recorregu6t diversos xiringuitos de la platja de Palamós.
Sota el sol, que avui sha decidit a sortir, hem parlat amb la mestressa d'un altre dels xiringuitos de la nostra platja. Ens explica com li ha anat l'estiu, Rosa Benito, propietària d'un establiment de platja.
TALL XIRINGUITOS 3
Aquests negocis han estat els més castigats per les pèssimes condicions meteorològiques d'aquest estiu. Una mica diferent ha estat l'experiència de restaurant i locals situats davant del mar. Tots afirmen que també han notat la baixada de turistes, sigui per les raons que sigui. Hem parlat en concret amb el propietari del restaurant i pizzeria Miranda, Antoni Corts:
TALL MIRANDA 1
N'hi ha, però, que encara que reconeixen que el temps no ha ajudat, tampoc és el principal responsable, donat que tampoc han vingut els turistes que s'esperaven en un principi. Ens ho comenta Antoni Corts de la Miranda.
TALL MIRANDA 2
Antoni Corts se solidaritza amb els propietaris dels xiringuitos perquè tal com ell mateix ens explica, el seu local proporciona menjar, que és quelcom indispensable pels nostres visitants, mentre que les begudes que proporcionen els xiringuitos només es consumeixen quan el calor apreta. Antoni Corts, propietari del Restaurant-Pizzeria Miranda:
TALL MIRANDA 3
Pel que acabem de sentir, molts han tingut un mal estiu. Falta de visitants, pluges... han estat els principals factors que han portat aquest problema. De moment avui, el sol pica i no hi ha rastre de núvols, però tampoc gaire de turistes, que sembla que hagin marxat junt amb els núvols. Els que hi sou, aprofiteu, que demà no se sap mai.
Totes les notícies:
05/01/2022 - Cultura El Collet de Sant Antoni rep els Carters Reials amb un espectacle oníric i ple de màgia
El recinte del Collet de Sant Antoni va acollir ahir la rebuda als Carters Reials, emissaris...
05/01/2022 - Societat Horaris de vacunació infantil contra la COVID amb cita prèvia per aquest mes de gener
La campanya de vacunació contra la COVID-19 als infants de 5 a 11 anys a la comarca del Baix...
05/01/2022 - Societat Catalunya prorroga les restriccions 14 dies més
La Generalitat de Catalunya va decidir prorrogar ahir les actuals restriccions, vigents des del...
05/01/2022 - Cultura El Concert d'Any Nou de la Girona Banda Band s'ajorna sine die
El Concert d'Any Nou que la Girona Banda Band havia de fer aquest diumenge a La Gorga s'ha ajornat...
05/01/2022 - Esports Tercera i darrera Quina de Nadal del Palamós CF
Després de la bona acollida de les dues primeres jornades, el Palamós Club de Futbol celebra ...