27/08/2002
L'Associació de Veïns de la Fosca ha anunciat que ja han presentat una denúncia al Jutjat de la Bisbal a l'escola de Vela de la platja de Sant Esteve, per atemptar contra la privacitat de la platja. Amb això volen evitar que l'any que vé es torni a instal·lar aquesta escola, que consideren que no ofereix els serveis per als quals l'Ajuntament els va donar el permís.
També diuen que des de la reunió amb l'alcalde fa quinze dies la neteja ha millorat, però que no és tant satisfactòria com ells desitjarien. L'Escola de Vela continua sent el principal motiu de queixa dels veïns de la Fosca, que diuen que durant aquests últims quinze dies la situació encara ha empitjorat, ja que hi tenen més alumnes que mai i, per tant, molesten més que mai.
Tot i tenir la promesa de l'alcalde, Jordi Pallí, que l'any que vé es replantejarien els permisos a aquesta escola, l'Associació de Veïns de la Fosca ha decidit tirar endavant les seves mesures. Han presentat una denúncia al jutjat de la Bisbal, al Ministeri de Foment i al Ministeri de Medi Ambient contra l'escola de Vela, per incomplir la llei de costes en l'aspecte de la privacitat de la platja. Diuen que l'Escola de Vela ocupa un espai públic, i que no fa allò per el qual l'Ajuntament li va donar el permís. A diferència de, per exemple, els xiringuitos, els veïns diuen que no es permet un ús per part de tothom de l'escola i que ocasiona un munt de molèsties. Ara el procés judicial seguirà el seu camí, però esperen que el jutge declari l'escola il·legal i, a ser possible, abans de l'estiu que vé.
Per altra banda, després de la reunió que van tenir amb l'Ajuntament han notat una millora en la neteja de la zona de la Fosca, ja que ara hi passa el camió de neteja i es fan més serveis. Tot i això, diuen que no són suficients, ja que la Fosca continua donant una sensació de brutícia.
El president de l'Associació de Veïns de la Fosca, Ricard Garcia, fa la valoració.
TALL LA FOSCA
Totes les notícies:
18/08/2026 - Política Som-hi vol revisar els accessos a la platja Gran i demana una Junta de Portaveus
18/08/2026 - Política Raül Núñez (JuntsxCat) reclama ampliar el servei de socorrisme a les platges
El candidat de Junts per Catalunya a l'alcaldia de Palamós en les eleccions municipals de l'any...
18/08/2026 - Cultura Les Braves ja preparen el segon Bingo Musical Català
Per segon any consecutiu, la colla Les Braves celebrarà la Diada de l'Onze de Setembre a Palamós...
18/08/2026 - Esports Un grup de joves de Palamós i Sant Antoni arriba a la semifinal del Campionat del món de hip hop
Un grup de ballarins joves de Palamós i de Sant Antoni han aconseguit arribar a les semifinals de...
17/08/2026 - Cultura Avui comença el II Curs internacional de flauta travessera de Palamós
Amb la benvinguda als alumnes i l'acte oficial d'inauguració, aquest matí comença la segona...