13/08/2002 Medi Ambient
Després de trobar-se diversos peixos morts a la riera de Castell i descobrir que es devia a l'embussament d'un col·lector provinent de la zona de Palafrugell, els ecologistes de Salvem el Crit han fet saber que no els satisfà la solució que s'ha implantat. Diuen que aquesta solució és provisional i que no arregla el problema de fons, que és que la depuradora i els col·lectors que hi van a parar no tenen suficient capacitat per absorbir tants de residus com es creen a aquesta època. Com ja vam informar a Ràdio Palamós a principis de la setmana passada, la mort dels peixos que van aparèixer a la desembocadura del canal de l'Aubi a la platja de Castell havia estat provocada per l'embussament d'un col·lector de residus que va a parar a la depuradora. Això va fer que s'aboqués aigua contaminada a la riera i que moríssin els peixos.
Per solucionar aquest problema, s'ha col·locat una tapa de formigó a l'alçada on s'havia produït el vessament de les aigües fecals. Els ecologistes diuen que això és una solució d'emergència i que no resoldrà el problema de fons, que és que la depuradora i els col·lectors són massa petits per poder engolir la gran quantitat de residus que es generen aquests dies a la zona. Els ecologistes de Salvem el Crit també ho atribueixen a que la massificació urbanística d'aquests últims anys no s'ha vist recompensada amb un augment de prestacions a nivell de tractament d'aigües i residus.
Escoltem al portaveu de l'associació Salvem el Crit, Josep Maria Piferrer.
TALL PIFERRER RIERA
Com a resultat d'aquest vessament, la zona ha quedat plena de brutícia, com ara condons i compreses, i dos camps situats a la vora han quedat lleugerament inundats per la brossa que ha sortit del col·lector. A més a més, això pot haver afectat els aqüífers de la zona i alguns pous d'aigua. Salvem el Crit ho vol esbrinar i ha agafat mostres de l'aigua per fer-ne un anàlisi i així saber si els horts del voltant també es poden haver vist contaminats.
Així ho explica Josep Maria Piferrer.
TALL PIFERRER 2
Totes les notícies:
30/06/2026 - Societat Rosa dels Vents admet que l'incident de la casa de colònies de la Fosca li farà revisar protocols
Rosa dels Vents ha condemnat els fets ocorreguts aquest cap de setmana passat a la casa de...
30/06/2026 - Serveis L'Ajuntament veu bé la fira d'atraccions lluny del passeig però la vol de més qualitat
L'Ajuntament de Palamós es mostra satisfet amb el resultat del trasllat de la fira d'atraccions de...
30/06/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues demana als ajuntaments i a la ciutadania que no afluixin per la depuradora nova
Ahir us explicàvem que les administracions donen per tancada l'emergència creada per l'avaria de...
30/06/2026 - Societat L'atenció primària amplia horaris a l'estiu per atendre un increment de població del 60% al Baix Empordà
Com cada estiu, la comarca del Baix Empordà s'enfronta a un repte de molta envergadura per una...
30/06/2026 - Successos Un escorcoll a Palamós dins l'operatiu contra una trama de tràfic d'éssers humans
La Divisió d'Investigació Criminal dels Mossos d'Esquadra i la Policia Nacional han desarticulat...