02/08/2002
L'Associació de Veïns de la Fosca denuncia per tercer any consecutiu a l'escola de vela situada a la platja de la Fosca, a la zona més propera al Castell de Sant Esteve. L'escola de vela ocupa una part important de la platja, a més a més de ser il·legal, segons diu l'associació. L'Associació de veïns de la Fosca defensa que l'escola és il·legal, ja que la llei de costes de la Generalitat no permet fer un ús privatiu de les platges públiques. Per aquest motiu volen denunciar aquest fet a la justícia, per tal que a partir de l'any vinent no es torni a instal·lar aquesta escola de vela a la platja de la Fosca. Aquest és el tercer any que els veïns es queixen per el mateix motiu, i també per el fet que consideren que l'Ajuntament no atén a les seves reivindicacions.
Els veïns diuen que l'escola ocupa massa espai, molt més dels quatre-cents metres que els permet la llicència, amb l'agreujament que aquest any l'alcalde Jordi Pallí ha decidit posar totes les barques de la Fosca en un mateix punt, convertint un espai de platja en inutilitzable per al bany o el descans.
També denuncien que aquestes barques van sense matrícula, amb el conseqüent perill que això comporta, i que des de l'escola no es permet que segons quins veïns s'hi apuntin. Consideren que tots aquests motius són suficients per fer clausurar aquesta escola, i per això estan decidits a denunciar l'escola per aconseguir-ne la clausura de cares a l'any vinent.
També es queixen del servei de neteja, que diuen que té la Fosca completament abandonat si no fos per la insistència d'alguns veïns amb l'empresa contractada per l'Ajuntament, i que el consistori palamosí té aquest barri oblidat i descuidat.
Per aquests motius l'Associació vol prendre mesures i s'estan plantejant diverses accions de protesta per fer sentir la seva postura. Aquestes mesures es decidiran en la propera reunió, però estan pensant en negar-se a pagar alguns impostos, l'Impost sobre Béns i Immobles, que a la Fosca és més car que a la resta del municipi.
Escoltem al president de l'Associació de Veïns de La Fosca, Ricard Garcia.
TALL LA FOSCA
Totes les notícies:
15/05/2026 - Societat L'expedient del canvi del topònim no rep al·legacions i aquest dimarts que ve passarà pel Ple
El procés pel canvi del topònim de Palamós donarà un pas més aquest dimarts vinent, en el Ple...
15/05/2026 - Societat Segona tongada de donació de sang i plasma al CAP, avui en horari de matí i de tarda
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants convoquen avui una jornada de...
15/05/2026 - Cultura 'La Socarrada' dels Showboys, aquest dissabte a l'Arbreda
El parc de l'Arbreda serà l'escenari demà dissabte de 'La Socarrada', la tercera edició...
15/05/2026 - Cultura Carlos Ribas Soler publica 'Magical Mystery Beat', el primer single del seu nou àlbum i un homenatge als Beatles
El músic palamosí Carlos Ribas Soler publica avui el primer single del seu nou àlbum. La cançó...
15/05/2026 - Cultura Conxa Aviñó presenta 'Menjarem torrades a l'infern', a Calonge
La Biblioteca Municipal de Calonge programa a les 7 d'aquesta tarda la presentació del llibre...