15/07/2002
La Capitania Marítima de Palamós ha presentat avui la cinquena campanya divulgativa que es durà a terme aquest estiu per tal d'incrementar la seguretat dels usuaris de les embarcacions d'esbarjo durant el període estival. Aquesta campanya té com a objectiu informar als usuris sobre com s'han de prevenir els diferents tipus d'accidents que es poden produïr quan es fa un ús lúdic de la mar. Durant la campanya es repartiran diverses guies en diferents idiomes amb informació sobre les normatives a seguir, les recomenacions bàsiques d'actuació en casos d'emergència i les pautes de comportament que s'han de seguir abans d'anar a la mar.
Pel què fa a les modificacions respecte a anys anteriors, s'han ampliat les zones reservades als banyistes, que estaran senyalitzades amb la col·locació de balisses. Una altra de les novetats és la regulació entorn de les motos nàutiques, ja que a partir d'ara s'exigirà un títol i una assegurança per a qui tingui una d'aquestes motos. Pel què fa a les empreses de lloguer, estaran obligades a tenir un circuit tancat per als no titolats, de manera que no envaixin les zones reservades per als banyistes.
Totes aquestes mesures de prevenció i seguretat en l'ús lúdic del mar són imprescindibles, tenint en compte que Catalunya és la comunitat on hi ha més embarcacions de lleure, un quaranta per cent de les quals estan a Girona, que és la província amb més vaixells d'aquest tipus.
Escoltem a Josep Marçal, capità marítim de tota la costa gironina.
TALL CAPITANIA
Totes les notícies:
14/05/2026 - Successos Detingut dos cops en dos dies per robatoris violents, lesionant de consideració una víctima
Els Mossos d'Esquadra han detingut en dues ocasions, al llarg d'aquesta setmana i amb només dos...
14/05/2026 - Societat L'Ajuntament vol aclariments legals abans de complir la sentència pel complement salarial de la Policia Local
L'Ajuntament de Palamós diu que està pendent de consultes legals per aclarir de quina manera...
14/05/2026 - Política Som-hi demana al govern que pagui ja els factors retributius reconeguts judicialment als policies locals
Som-hi per Palamós i Sant Joan portarà al Ple municipal del dimarts vinent l'afer dels factors...
14/05/2026 - Serveis Les platges de Palamós recuperen les dutxes, 4 anys després
Per primera vegada des de l'any 2022, les platges de Palamós tornaran a tenir servei de dutxes...
14/05/2026 - Serveis Escala del creuer Sea Cloud Spirit
El port de Palamós rep avui la visita del creuer Sea Cloud Spirit, de la naviliera Sea Cloud...