12/07/2002 Cultura
En els últims anys s'ha pogut comprovar un augment dels cybercafès. A Palamós també s'han creat recentment establiments d'aquest tipus. Concretament podem trobar-ne dos. Un al carrer Enric Vincke i l'altre a les galeries Carmen. Hem parlat amb els seus responsables per conèixer amb més profunditat en què consisteix un cybercafè. Aquest serà el tema del reportatge d'avui.
Els cybercafès estàn en autèntica expansió, tan a Catalunya com arreu del planeta. L'auge de la informàtica i, especialment, de l'internet, ha provocat una aparició massiva d'aquest tipus de centre. Els cybercafès poden ser una alternativa als bars tradicionals. Una persona pot anar a un cybercafè i connectar-se a internet mentre s'està prenent un cafè o bé un refresc. A Palamós podem trobar diversos establiments d'aquestes característiques. Un és el "Net Online", situat al carrer Enric Vincke. També hi ha el "Jaba.net", que el podem trobar a les galeries Carmen.
Natalie, propietària del "Net Online", ens parla d'on va sorgir la idea de crear un cybercafè a Palamós.
(Tall num.1)
Els horaris són força amplis. És el cas del "Jaba.net", on una persona pot estar connectada des de les 12 del migdia fins a les 12 de la nit. El cybercafè del carrer Vincke, el "Net Online", ofereix tota una gamma de serveis oberts al públic. Escoltem a la seva propietària.
(Tall num.2)
Adrian Bruguera, responsable del "Jaba.Net", sempre ha treballat amb ordinadors. Per això es va decidir a crear un cybercafè al nostre poble. Adrian creu que la gent està disposada a pagar més per tenir una millor qualitat i rapidesa en el servei. Sentim el propietari del "Jaba.Net".
(Tall num.3)
En els cybercafès, la gent hi va principalment per chatejar o jugar. aquests establiments solen estar freqüentats per gent de diversa edat. Però, últimament, hi ha una major presència de nens, que venen a jugar. Els jocs d'acció són els més sol·licitats per als joves. Parla Adrian Bruguera.
(Tall num.4)
Les biblioteques ofereixen un servei a la xarxa de forma gratuïta, però això no és mal vist per al propietari del "Jaba.Net". Adrian Bruguera critica aquells que no fan primar la qualitat.
(Tall num.5)
El "Net Online" del carrer Vincke celebrarà els dies 27 i 28 de juliol el torneig "Fifa 2002". El preu d'inscripció és de 5 euros. els guanyadors tindran l'oportunitat de connectar-se a internet de forma gratuïta. escoltem a Natalie.
(Tall num.6)
Els cybercafès van guanyant terreny. A poc a poc s'estant consolidant, seguint el ritme de l'expansió informàtica, que sembla no tenir fi.
Totes les notícies:
07/08/2026 - Serveis Aquest diumenge comencen les escales de creuer del mes d'agost
Aquest diumenge començaran les escales de creuer d'aquest mes d'agost al port de Palamós. La...
07/08/2026 - Cultura Obeses torna a l'Amb So de Cobla
Penúltima jornada del desè festival Amb So de Cobla, que va obrir portes aquest dimarts passat....
07/08/2026 - Cultura El Museu de la Pesca estrena una imatge gràfica nova
El Museu de la Pesca de Palamós mostra des de fa uns dies una imatge gràfica nova. La imatge...
07/08/2026 - Cultura El Club de Fans 60's, 70's i 90's comença una etapa nova
L'Associació Municipal Social Club de Fans dels 60's, 70's i 80's de Palamós ha experimentat...
07/08/2026 - Cultura Les Estrellades us proposen un 'tardeo', demà al passeig del Mar
La colla carnavalesca palamosina Les Estrellades farà demà dissabte la tercera edició del...