26/04/2002 Cultura
Aquest vespre es presenta el llibre de Pere Trijueque, sobre la gent de la vila de Palamós, 1562-1950. Com sabeu, aquest llibre recull l'estudi dels més de dos mil cognoms de palamosins d'aquests últims quatre segles. Per fer-ho ha creuat informació de més de 35 mil persones, en una tasca més que laboriosa, que li ha portat deu anys. L'autor té previst fer un esforç important amb un altre llibre, en aquest cas, amb els cognoms de Vilarromà. La presentació del llibre es fa aquest vespre, a les vuit, a la Sala Polivalent de la Gorga. És a càrrec de l'autor i el catedràtic d'història econòmica de la Universitat de Barcelona, Jordi Nadal.
Aquest llibre ha estat un èxit de vendes aquest Sant Jordi. El volum s'ha editat pel Servei de Publicacions de l'Ajuntament de Palamós, i està dedicat a l'estudi dels més de 2000 cognoms de Palamós en aquests últims quatre segles. També té una part dedicada a les dades demogràfiques generals dels últimes quatre segles. Hi apareixen morts, naixements, casaments, fills, procedència dels matrimonis, i molts altres aspectes. També en destaquen capítols dedicats a la immigració, l'evolució dels noms o les arrels de la gent de casa nostra.
Escoltem alguns dels trets bàsics d'aquest llibre, explicats pel mateix autor, Pere Trijueque.
Per fer la investigació, Pere Trijueque ha utilitzat dades d'un total de 35 mil persones, les ha contrastat, i les ha treballat. La presentació, ho repetim, es fa a les vuit de la tarda, a la Gorga, càrrec del catedràtic d'Història Econòmica de la Universtat de Barcelona, Jordi Nadal.
Totes les notícies:
06/05/2026 - Serveis Palamós arriba a la xifra més baixa d'aturats des de la crisi del 2008
Avancem cap a l'estiu i l'activació del sector dels serveis de cara a la temporada alta turística...
06/05/2026 - Serveis Les zones verdes i vermelles d'estacionament seran de pagament també els diumenges
La Junta de Govern de l'Ajuntament de Palamós ha aprovat que els espais d'estacionament tarifat en...
06/05/2026 - Medi Ambient La platja de la Fosca i el port Marina Palamós renoven la seva Bandera Blava
La platja de la Fosca i el port Marina Palamós han revalidat el guardó Bandera Blava, aquest...
06/05/2026 - Serveis El creuer Sirena obre les escales del mes de maig
El port de Palamós comença avui les escales del mes de maig. En seran 8, igual que a l'abril, i...
06/05/2026 - Cultura Presentació del llibre 'Et veurà tothom', de Maribel Torres
A les 7 d'aquesta tarda es presentarà a la Biblioteca Lluís Barceló i Bou de Palamós el llibre...