26/03/2002 Política
L'Ajuntament de Palamós entén que la sentència dictada per la titular del Jutjat Contenciós de Girona, Pilar Rovira, li està dient, entre línies, que ha de fer canviar la zona industrial de lloc. No és una idea nova. L'alcalde, Jordi Pallí, ja havia dit a meitat d'octubre que tenia l'interès d'anar intentant que la zona industrial anés quedant com a zona residencial de Sant Joan, i amb el temps, molt paulatinament, les empreses tinguessin un altre lloc molt més adient. El fet de ser tan propera a les cases, provoca que es puguin anar perdent batalles judicials, a partir de la nova sensibilitat que demostra l'última sentència. Això era impensable fa uns anys. És per aquest motiu que es dóna peu a pensar en traslladar la zona industrial. La proximitat amb la zona de veïns fa que la zona industrial estigui, ara mateix en entredit. El nou pla general hauria de contemplar aquesta possibilitat de paulatina desparició. No és una ida nova. L'alcalde, Jordi Pallí, l'havia expressat en més d'una ocasió.
La zona industrial és tan propera al nucli habitat de Sant Joan que fa que hi puguin haver molts problemes de sorolls. I la sentència com l'última del Contenciós poden continuar. Recordem que la sentència establia que l'Ajuntament havia permès durant anys que una família de veïns de Sant Joan hagués patit un tracte degradant a l'estar exposat als forts sorolls, sense protegir-los, i fer poca cosa al respecte.
L'alcalde creu que el problema s'ha de resoldre, i troba una molt bona ocasió amb la revisió del Pla General. Ara seria un bon moment, diu Pallí, per plantejar una paulatina desaparició de la zona industrial, que s'hauria d'anar convertint en zona residencial de Sant Joan.
Jordi Pallí.
Totes les notícies:
12/05/2026 - Societat Més d'un any sense casaments al Jutjat de Pau de Palamós
Han passat ja més de 13 mesos des de l'entrada en vigor de la Llei sobre mesures d'eficiència del...
12/05/2026 - Obres i Urbanisme Llum verda inicial per a la reforma dels banys i el vestíbul de La Gorga
La Junta de Govern de l'Ajuntament de Palamós ha fet l'aprovació inicial del projecte d'obres per...
12/05/2026 - Obres i Urbanisme La Generalitat i els ajuntaments acorden millores a les escoles públiques
El govern de la Generalitat i les associacions municipalistes de Catalunya han firmat un acord per...
12/05/2026 - Societat SSIBE renova el servei de farmàcia de Palamós Gent Gran
El servei de farmàcia del sociosanitari Palamós Gent Gran ha remodelat i ampliat el seu espai,...
12/05/2026 - Medi Ambient Projecte per impulsar l'autosuficiència energètica del port Marina Palamós
El port esportiu Marina Palamós ha posat en marxa una instal·lació energètica nova que integra...