26/02/2002 Cultura
Els tècnics de l'Àrea de Cultura estan restaurant la Porra de l'Ajuntament, també coneguda com la Porra del Consell, per protegir-la. Una de les intencions de l'Ajuntament és poder-la exposar en una dependència municipal i treure-la d'on ha estat fins ara, que era dins el despatx de l'alcalde. Aquesta peça, feta de plata, es va fer el 1568 pel mestre Tagel, argenter de Girona. Té una mida d'uns vuitanta centímetres, i és coronada per l'escut de la vila i els comtes de Palamós.Aquest objecte representa l'administració de Palamós i la història del govern de la vila. És un bastó treballat íntegrament amb plata, que es va estrenar el 14 de desembre de 1568, essent un dels objectes laics més antics que es conserven a Palamós.
La tècnica restauradora del Museu, Núria Teno, ha estat l'encarregada de netejar i recuperar la plata, amb productes especials. També s'ha posat una capa de vernís, per fer-hi una capa de protecció.
Un cop restaurada, l'interès de l'Ajuntament és exposar-la en un indret més visitable i treure-la d'on estava ara, que era el despatx d'alcaldia. Es vol exposar aquest objecte tan preuat, que parteix del segle setze. Tot això ho explica el regidor de Cultura, Lluís Espada.
Totes les notícies:
24/06/2026 - Cultura Festivitat de Sant Joan farcida d'actes de Festa Major
Palamós celebra avui la festivitat de Sant Joan, amb la seva Festa Major ja en marxa. Un munt...
23/06/2026 - Cultura El pregó de l'Associació d'Afectades de Fibromiàlgia obre avui la Festa Major de Palamós
La Festa Major de Palamós 2026 es posarà en marxa oficialment a partir de les 8 d'aquest vespre,...
23/06/2026 - Política L'Ajuntament haurà de revisar el tancament del pressupost de l'any passat
La Intervenció de l'Ajuntament de Palamós ha detectat errors materials en el tancament del...
23/06/2026 - Política La CUP demana rebaixar les ràtios a l'aula en comptes de suprimir una línia educativa d'I3
Ahir dilluns va començar el període de matriculació pels cicles d'infantil, primària i...
23/06/2026 - Societat Els metges alerten dels riscos de les temperatures altes
Les temperatures altes que estem tenint en aquests primers dies de l'estiu, i en particular les...