12/11/2001
L'Àrea d'Urbanisme de l'Ajuntament ha començat aquesta darrera setmana les obres de millora de la Plaça del Pedró, situada a la part superior del Barri Vell de Palamós, damunt del Port Marina. Les obres les fa el personal de la Brigada Municipal. Es vol millorar l'actual mirador, es canviarà el paviment i la il.luminació. També es vol instal.lar nou mobiliari urbà, i jocs infantils.
Amb l'ocasió de les obres s'aprofitarà per realitzar la restauració de la façana de la Torre d'Aigües, i just al seu davant s'hi instal.larà l'espai de jocs infantils, envoltat de gespa. Les obres trigaran entre dos i tres mesos.
Un dels principals canvis que es preveuen en el projecte de millora de la Plaça del Pedró és el que fa referència a l'actual mirador. Tota la plaça tindrà la funció de mirador, en el punt on es limita el penya-segat. La barana de protecció del mirador, que fins ara era de totxanes, serà d'acer inoxidable, que a diferència de l'actual, permetrà des de la plaça una millor vista de tot l'entorn. Per el paviment de la Plaça, s'utilitzarà el mateix que hi ha en els carrers del Barri Vell, per seguir un mateix estil. L'espai no pavimentat, de forma triangular i al voltant de la Torre de les Aigües, serà de sauló i gespa, i serà on s'hi ubicaran els jocs infantils. També s'aprofitarà per restaurar la Torre de les Aigües, que era l'antic diposit d'aigua potable del municipi. La Plaça del Pedró, conservarà els actuals arbres i la font. Al voltant d'aquests elements, s'hi ubicaran nous bancs i noves papereres. Es canviarà tot l'enllumenat amb fanals cilíndrics, com els que hi ha a la Plaça del Forn, al costat de l'Ajuntament. Totes aquestes millores les explica el regidor d'Urbanisme i Medi Ambient, Lluís Vidal (...)
L'àrea d'Urbanisme de l'Ajuntament, també ha previst dins el projecte, la millora del camí, que paral.lel al penya-segat, uneix la Plaça del Padró amb les zones ajardinades del Vial del Port. S'hi col.locaran travesses de fusta en forma d'esglaons per facilitar l'accés als trams amb més pendent, es faràn noves canalitzacions per les aigües de pluja i s'instal.laran baranes de protecció. Lluís Vidal (...)
El cost total d'aquestes obres, s'estima en uns 42.000 Euros, es a dir, uns 7 milions de pessetes.
Totes les notícies:
26/06/2026 - Cultura La màgia dels focs artificials posa la cloenda a la Festa Major de Palamós
La darrera jornada de la Festa Major de Palamós 2026 comença amb una activitat patrimonial. Es...
25/06/2026 - Cultura Activitats per a tots els públics en el penúltim dia de la Festa Major de Palamós
Avui és dijous i a Palamós continua desplegant-se el programa de la Festa Major 2026. El repassem...
24/06/2026 - Cultura Festivitat de Sant Joan farcida d'actes de Festa Major
Palamós celebra avui la festivitat de Sant Joan, amb la seva Festa Major ja en marxa. Un munt...
23/06/2026 - Cultura El pregó de l'Associació d'Afectades de Fibromiàlgia obre avui la Festa Major de Palamós
La Festa Major de Palamós 2026 es posarà en marxa oficialment a partir de les 8 d'aquest vespre,...
23/06/2026 - Política L'Ajuntament haurà de revisar el tancament del pressupost de l'any passat
La Intervenció de l'Ajuntament de Palamós ha detectat errors materials en el tancament del...