18/10/2001 Obres i Urbanisme
Les obres de la Plaça dels Arbres continuen a bon ritme. Els treballs de remodelació de la zona centre de Palamós es van aturar a l'estiu, i fa un mes es van reiniciar. Ahir va començar una nova fase amb la retirada de diversos arbres. Tot i que per uns dies aquesta plaça perdrà un dels seus símbols més identificatius, l'Ajuntament en replantarà de nous. Comerciants i veïns de la zona havien mostrat les seves queixes per les dimensions d'aquests arbres que tapaven els establiments i fins i tot, degut a la seva alçada, arribaven als edificis.Ahir es van retirar de la coneguda plaça tres arbres de grans dimensions de la família de les Truhanes. Aquests arbres, que havian donat nom a una de les places més històriques de Palamós seran replantats. En un principi el seu destí serà la plaça del tennis, davant del pavelló.
Altres tipus d´arbres, les Magnòlies substituiran a les Truhanes a la Plaça dels Arbres. El regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Palamós, LLuís Vidal explica que els nous arbres no es posaran tant aprop de les botigues i els edificis.
Les obres de la Plaça dels Arbres van a càrrec de l'empresa constructora Aglomerats Girona SA i tenen un cost total de 94 milions de pessetes. Després de les que s'han afectuat als carrers Dídac Garrell i Cervantes les que es fan a la Plaça dels Arbres seguiran la mateixa uniformitat. És a dir voreres amples, nou paviment i nova il·luminació. Tot plegat servirà per modernitzar la imatge del centre comercial de Palamós. L'actuació concreta a la Plaça dels Arbres implicarà que els cotxes només podran circular en un sol sentit, és a dir en direcció al carrer Salvador Albert i Pey. Per tant se suprimirà els dos sentits.
El regidor d'urbanisme, Lluís Vidal explica que les obres van a bon ritme i només s'han fet petites modificacions arrel de la troballa, recentment, d'un antic refugi de guerra.
Actualment la Plaça dels Arbres està tancada al trànsit i no es restablirà fins que no es pavimenti el terreny. Està previst que les obres estiguin finalitzades abans de les festes de nadal.
Totes les notícies:
21/09/2026 - Política Som-hi reclama suspendre les llicències d'obertura de determinats perfils comercials
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el grup principal de l'oposició a l'Ajuntament de Palamós,...
21/09/2026 - Obres i Urbanisme Greenpeace inclou la pineda d'en Gori dins els espais litorals amenaçats pel ciment
Un informe de Greenpeace alerta sobre 7 punts de la Costa Brava on hi ha actuacions urbanístiques...
21/09/2026 - Política La CUP demana una revisió d'ofici del POUM
El grup de la Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà, va aprofitar aquest darrer Ple...
21/09/2026 - Serveis Promoció Econòmica convoca dues jornades formatives pel comerç de Palamós
L'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Palamós prepara dues jornades formatives...
21/09/2026 - Serveis Més de 1.300 persones han fet servir el bany adaptat a les platges de Calonge i Sant Antoni
El servei 'La platja a l'abast de tothom' de Calonge i Sant Antoni ha fet aquest estiu passat un...