02/10/2001 Obres i Urbanisme
La Comissió d´Urbanisme de Girona ha autoritzat una llicència per instal·lar un hotel a la finca de Torre Mirona situada al trencant de la platja de Castell.
La casa està catalogada de Patrimoni Cultural de la Generalitat i data del segle catorze. L´empresa promotora és Geshos 97 i segons ha pogut saber aquesta emissora està encapçalada pel palamosí LLuís Camós. Va ser aquest empresari qui va presentar el projecte inicial a l´Ajuntament de Palamós.La intenció de la promotora és fer un hotel, restaurar la masia i fer diferents adequacions.
Per tal que s'autoritzés la llicència d'intal·lar un hotel de luxe a la finca Torre Mirona de Palamós, la Comissió d'Urbanisme de Girona ha hagut de declarar el futur hotel com a un bé d'utilitat pública i d'interès social. De moment, l'Ajuntament veu bé la possibilitat de restaurar la masia de Torre Mirona. En declaracions a aquesta emissora, el regidor d´Urbanisme de l´Ajuntament de Palamós, Lluís Vidal, ha confirmat que va rebre la proposta d´un particular per rehabilitar l´edifici i donar-li un ús hoteler. Vidal ha explicat que l´equip de govern, d´entrada, veu amb bons ulls la restauració de l´edificació ja existent.
L´empresa que ha fet la sol·licitut per a fer l´hotel és Geshos 97,encapçalada pel palamosí Lluís Camós. El conegut empresari, és el propietari dels restaurants de Palamós: Vostra LLar, La Salsa,i El Pla. A més té restaurants a Barcelona, Madrid, i d´altres països.
Aquesta emissora ha contactat amb el mateix Lluís Camós, el qual no ha fet declaracions però ha confirmat la notícia, i assegura que es vol fer un hotel, però ha dit que tampoc exactament de luxe,tal com apunta algun mitjà de comunicació. Tant sols es vol posar un restaurant i destinar 9 o 10 habitacions pels clients que es volguéssin allotjar.
La finca de Torre Mirona es troba al trencant de la platja de Castell de Palamós, molt aprop del càmping Benelux. La masia que es vol adaptar com a hotel és una casa catalogada que disposa d'un informe de la Comissió de Patrimoni del Departament de Cultura de la Generalitat.
Pel la seva banda, el regidor d´Urbanisme LLuís Vidal, ha assegurat que l´entorn de Torre Mirona no es veurà afectat en res, i ha insistit que l´única actuació és la de rehabilitar els edificis antics. L´únic dubte, segons el mateix LLuís Vidal, és el de veure si l´ús hoteler i la restauració són compatibles.
Segons l´arquitecte municipal de Palamós Jaume Vinyoles, al principi els promotors volien construir bungalous, però l'ajuntament no ho va veure bé. En canvi, la proposta de convertir la masia de Torre Mirona en un hotel, ha estat més ben vist.
Totes les notícies:
19/06/2026 - Cultura Barraques i la fira d'atraccions ens avancen que la Festa Major 2026 ja és aquí
Per bé que oficialment no arrencarà fins al dimarts 23 de juny, amb el pregó que aquest any...
19/06/2026 - Cultura Torna 'La Remullada' dels Showboys, la festa de l'aigua de Festa Major
Demà dissabte, la Festa Major de Palamós reviurà una activitat molt refrescant. L'Associació...
19/06/2026 - Serveis Palamós dinamitza el comerç local per Festa Major amb el 'Correbotigues'
Des d'avui divendres i fins al dia 28 d'aquest mes de juny, Promoció Econòmica i Turisme de...
19/06/2026 - Successos Detingut per causar aldarulls i atemptat a la Policia Local
La Policia Local de Palamós va detenir aquest dimecres passat un veí del municipi per desordres...
19/06/2026 - Serveis Prop de 1.900 britànics han arribat avui a Palamós a bord del Marella Explorer
El port de Palamós rep avui un clàssic de les temporades de creuers, amb l'arribada del vaixell...