28/08/2001 Cultura
Al reportatge d'avui us parlarem de l'Ictiòpolis, la ciutat dels Peixos, el mòdul de difusió del Museu de la Pesca. Molts haureu vist el Tinglado del Port sense la coberta, sense la teulada, que s'està començant a reconstruir. La futura seu de l'ampliació del museu de la pesca és previst que s'inauguri a la propera Festa Major de Palamós. És una obra que costarà uns 170 milions. De moment s'ha garantit una subvenció del 75%, entre la Diputació i la Generalitat. És previst que s'arribi al 90% de subvenció, i que l'Ajuntament hi posi entre 15 i 20 milions com a molt. Aquest és, com dèiem, el tema del reportatge d'avui//, un reportatge que ha redactat Eva Durall. REPORTATGE ICTIÒPOLIS
Probablement un dels projectes culturals que s'estan duent a terme en aquests moments i dels que més en sentirem a parlar en els propers mesos és l'ampliació del museu de pesca de Palamós. Es tracta d'una iniciativa de l'Ajuntament de Palamós mitjançant la qual s'intenta recuperar i potenciar els orígens d'una activitat que ha estat un dels principals modus de vida palamosins: la pesca.
Encara que actualment ja podem parlar d'un museu de pesca de Palamós, el qual es troba a la plaça dels Paísos Catalans, les reduïdes dimensions d'aquest justifiquen la necessitat del que coneixerem sota el nom d'Ictiòpolis, la qual es situarà al tinglado del moll de Palamós. En aquesta ocasió, Lluís Espada, regidor de cultura de l'ajuntament de Palamós va ser entrevistat per Ràdio Palamós. Tot seguit ell mateix ens explica els motius pels quals era decisiva la seva ubicació al costat del port de Palamós:
D ESPADA ICTIÒPOLIS 1
Deixant de banda l'envejable situació del futur museu, és destacable el fet que aquest projecte convertirà el museu de pesca de Palamós en un punt de referència en l'àmbit de la pesca a Catalunya. En concret, Ictiòpolis consisitirà en aproximadament 1.400m2 d'exposició que tindran com a objectiu fonamental respondre a les preguntes: Qui, Què i Com es pesca a Palamós.
D ESPADA ICTIÒPOLIS 2
Tot i que les obres han començat aquest juliol, es preveu que les portes d'Ictiòpolis s'obrin durant la Festa Major del pròxim any coincidint amb la celebració del centenari de la col.locació de la primera pedra del moll nou. El regidor de cultura ens ho comenta:
D ESPADA ICTIÒPOLIS 3
Que Ictiòpolis sigui un èxit no només a nivell cultural sinó també com a promoció del municipi és l'objectiu d'aquest projecte. Tal com el regidor ens explica, s'han invertit moltes hores i esforços a fi d'aconseguir les subvencions necessàries per finançar-lo:
D ESPADA ICTIÒPOLIS 5
Ara que ja ho sabeu pràcticament tot sobre Ictiòpolis, un museu sobre la pesca situat a la vora del mar, o millor dit del port palamosí, no us sorprengueu en veure avançar les obres d'aquest projecte al qual saludarem oficialment el pròxim estiu.
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...