26/07/2001 Política
Aquest migdia us parlàvem d'una possible mobilització aquest dissabte a Castell, en protesta per la condició d'il.legalitat de l'aparcament. Doncs bé, aquest migdia l'Ajuntament de Palamós ha decidit finalment suspendre l'activitat d'aparcament a la platja de Castell. L'ordre s'aplicarà des de demà mateix. Una dotació de la policia local, sota la supervisió de Medi Ambient, s'encarregaran d'informar els usuaris de la mesura, i de buscar llocs alternatius d'aparcament. De les prop de 600 places aproximades que podien sorgir, se'n perden més de la meitat. L'entitat ecologista Salvem Castell havia preparat per aquest dissabte a tres quarts d'una una acció de protesta, per queixar-se de la il.legalitat del pàrquing a la pineda i els perills d'incendi que comportava. El grup municipal d'Iniciativa ho havia denunciat també en diferents ocasions al ple. L'alcalde de Palamós, Jordi Pallí, ha explicat que l'ordre de cessament de l'activitat es fa després d'esgotar totes les vies i les alternatives. Pallí, ha explicat que demà mateix es treurà l'aparcament. És probable que a les deu del matí es presenti la policia i ell mateix per deshabilitar-lo. Pallí explica que treure aquest aparcament suposarà una tasca d'informació pública a la zona, per tal d'explicar als usuaris que es treuen unes 300 places d'aparcament. Tal com diu Pallí, la policia local, orientada des de l'àrea de Medi Ambient, buscarà llocs alternatius, o si hi ha un col.lapse, els demanarà que vagin a d'altres indrets. Jordi Pallí.
Pallí explica que amb aquesta mesura es dóna compliment a tot un procés administratiu, i que el tancament es dóna quan no s'observa cap altra alternativa.
Per la seva banda, Salvem Castell, desconvocarà la protesta prevista per al dissabte si finalment es tanca aquest aparcament. Salvem Castell agraeix el canvi, per bé que no acaba de veure clares les manifestacions de Jordi Palli. Així ho expressa el portaveu de l'entitat, Rafael Bonillo.
Totes les notícies:
18/09/2026 - Serveis La italiana Grandi Navi Veloci s'interessa per tenir una línia marítima regular amb Palamós
La companyia de ferris italiana Grandi Navi Veloci ha mostrat el seu interès per incorporar...
18/09/2026 - Serveis Segona escala de la setmana del creuer Silver Ray
El creuer Silver Ray arribarà demà dissabte al port de Palamós, en la que serà la seva segona...
18/09/2026 - Política Els presidents de l'ANC i del Consell de la República, protagonistes d'un col·loqui a Palamós
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós organitza aquest dissabte un...
18/09/2026 - Cultura Homenatge festiu al dj i productor palamosí David Monje
El dj i productor musical palamosí David Monje, que va morir aquest any a causa de la malaltia de...
18/09/2026 - Cultura La Gorga acull 'El Concert' d'alumnes de l'acadèmia L'Assaig by Elisabet
Aquest dissabte el Teatre La Gorga serà l'escenari d'un espectacle molt especial. Es tracta de 'El...