17/07/2001 Societat
El president de la Confraria de Pescadors de Palamós ha celebrat una roda de premsa a la Casa del Mar de Palamós, on ha presentat el llibret Cinquanta anys d'una processó marítima, 1950-2000. Aquest llibret l'ha editat la mateixa confraria, i recull l'evolució de la processó a través d'un centenar de fotografies. El llibre recull també l'obra que s'havia mostrat en l'exposició sobre els cinquanta anys de la processó. Recordeu que aquest cap de setmana es fa la tradicional festivitat del Carme. L'acte més destacat de la festa és la processó, que tindrà lloc diumenge a dos quarts d'una, després d'una missa a la llotjaEl president de la confraria de pescadors de Palamós, Francesc Subirats, ha presentat als mitjans de comunicació el llibret editat per la mateixa confraria. L'oposcle serà presentat al públic el divendres, dins dels actes festius de la Mare de Déu del Carme. Al llarg de tot l'any passat, la Confraria va tenir exposada una mostra sobre les diferents processons al llarg de cinquanta anys. Ara bona part d'aquesta mostra forma el llibret que s'ha editat.
Hi ha un total de mil exemplars, que recullen diferents moments sobre la processó. S'hi pot veure un centenar de fotografies, que il.lustren diferents moments d'aquesta festa. Cada foto reflecteix els canvis en el port, a través del camp del temps. Hi ha també textos on es descriu l'activitat de la festa dels seus protagonistes, el desenvolupament del sector pesquer i la població. També hi ha dades històriques i anècdotes. El president de la confraria, Francesc Subirats, comenta l'interès de l'entitat per l'edició d'aquest llibret.
Per poder fer aquest ampli recull de fotografies s'ha treballat amb l'extens fons fotogràfic de la Confraria, i també amb les aportacions per part del Museu de la Pesca i l'Arxiu Municipal de Palamós. També en destaca la participació de fotògrafs locals, o gent que n'ha aportat. El llibre serà presentat pel president del Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana, Joan Vidal i Gayolà, aquest divendres a les vuit. El llibre es podrà trobar a les llibreries de Palamós.
Totes les notícies:
17/09/2026 - Política L'Ajuntament subvenciona amb 40.000 euros la 50a Christmas Race, malgrat dubtar del futur de la regata
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va donar aquest dimarts passat el vistiplau a la subvenció al...
17/09/2026 - Política El govern posposa la votació al Ple del Compte General del 2025
L'equip de govern de l'Ajuntament de Palamós, que formen els grups d'ERC i el PSC, va decidir...
17/09/2026 - Serveis El port de Palamós i la seva destinació es promocionen a la fira Seatrade Cruise Med, a Las Palmas
Las Palmas de Gran Canaria és la seu, des d'ahir i fins avui dijous, de la fira biennal dels...
17/09/2026 - Societat 12 persones han mort ofegades aquest estiu a les platges de la Costa Brava
La campanya de bany a les platges de la Costa Brava, entre el 15 de juny i el 15 de setembre, s'ha...
17/09/2026 - Cultura SSIBE i els museus del Baix Empordà presenten 6 audioguies sensorials pel benestar emocional a través de la cultura
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, l'Institut Català de la Salut, i els museus del Baix...