14/02/2001 Cultura
Aquest migdia s´ha fet una roda de premsa de temàtica cultural a l'Ajuntament de Palamós. S'ha presentat el projecte guanyador de la beca Cooperativa l'Equitativa. Aquest premi ha estat per la palamosina Carolina Martí, i el seu treball: "La transformació del paisatge litoral de Palamós. Estudi de l´evolució de l´estructura paisatgística dels espais litorals de Palamós en els darrers 50 anys".
Aquest projecte es desenvoluparà durant aquest any i serà entregat a l´Ajuntament de Palamós la primavera de l´any vinent.
Des d´aquell moment el treball restarà a disposició pública dins dels fons i col·leccions del Servei d´Arxiu Municipal.
La beca té una dotació de 500.000 pessetes.El jurat de la beca estava format per l'alcalde de Palamós, un membre de l´antiga Cooperativa la Equitativa, els professors de la Universitat de Girona Joan Lluís Alegret, Rosa Maria Medir, Conxa Rodríguez i Enric Sagné, així com Carles Sapena, de la Diputació de Girona. Aquest jurat ha valorat el treball com un projecte excel·lent, innovador i de futur, útil per al planejament urbanístic del municipi.
La guanyadora de la beca, la palamosina Carolina Martí, explica els arguments principals que desenvoluparà en el seu projecte.
La dotació de la beca es va fent de manera progressiva, en pagaments regulars.
Els treballs que s´han presentat han estat 5, i en la roda de premsa s´ha destacat l´alt nivell de tots ells. Aquests han estat elaborats per estudiants universitaris de Palamós, Palafolls, Girona, Palafrugell i Sant Feliu de Guíxols.
Amb aquesta iniciativa l´Ajuntament preten impulsar els treballs d´investigació inèdits referits a qüestions relacionades amb Palamós.
Totes les notícies:
29/04/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament de Palamós diu que les obres de la Fosca es poden encarir fins a un 30 per cent
La gestió de les obres de la segona fase d'urbanització del nucli de la Fosca encaren una fase...
29/04/2026 - Medi Ambient Som-hi exigeix garanties de la qualitat de les aigües de bany
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el grup principal de l'oposició municipal, reclama garanties de...
29/04/2026 - Serveis Ajuntament i sector turístic comparteixen una jornada de treball
L'espai municipal de les galeries Carme va ser ahir l'escenari d'una jornada de treball organitzada...
29/04/2026 - Serveis El Silver Shadow tanca avui les escales de creuer de l'abril
El creuer Silver Shadow fa avui dimecres la seva primera escala al port de Palamós. Ha arribat a...
29/04/2026 - Societat Segona i darrera jornada de portes obertes a la Llar d'infants municipal
En el marc del període de preinscripció pel curs vinent a la Llar d'infants municipal de...