07/02/2001 Ràdio Palamós
Avui es presenta a Barcelona, el llibre "Tots els peixos del mar català" una obra de tres autors, un dels quals és palamosí Lluís Mercader. El biòleg palamosí precisament és el qui ha confeccionat el 75 per cent d´aquest treball que és el resultat de molts anys d´investigació. La presentació que es farà aquest vespre a dos quarts de vuit del vespre a la Sala Prat de la Riba de l´Institut d´Estudis Catalans, comptarà amb la presència del Conseller de Medi Ambient Felip Puig. El llibre el podreu trobar a finals d´aquesta setmana o inicis de la vinent a les principals llibreries palamosines."Tots els peixos del mar català" és un llibre en el qual es donen a conèixer les especiès del mar català. Del Cap de Cervera fins al Cap de la Nau, englobant les Illes Balears. Els ictiòlegs Domènech Lloris i Jaume Rucabado que va morir fa dos anys, van iniciar aquest treball a meitat de la dècada dels vuitanta. No va ser però fins a inicis dels noranta quan van rebre l´ajuda del biòleg Lluís Mercader que és bàsicament qui ha confeccionat l´obra. En el llibre s´hi poden arribar a trobar fins a 490 espècies.
El llibre de l´Insititut d´Estudis Catalans, segons explica Lluís Mercader té la funció d´identificar les espècies. Precisament aquesta és l´utilitat que ha de tenir: conèixer les espècies del mar català.
Totes les notícies:
29/04/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament de Palamós diu que les obres de la Fosca es poden encarir fins a un 30 per cent
La gestió de les obres de la segona fase d'urbanització del nucli de la Fosca encaren una fase...
29/04/2026 - Medi Ambient Som-hi exigeix garanties de la qualitat de les aigües de bany
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el grup principal de l'oposició municipal, reclama garanties de...
29/04/2026 - Serveis Ajuntament i sector turístic comparteixen una jornada de treball
L'espai municipal de les galeries Carme va ser ahir l'escenari d'una jornada de treball organitzada...
29/04/2026 - Serveis El Silver Shadow tanca avui les escales de creuer de l'abril
El creuer Silver Shadow fa avui dimecres la seva primera escala al port de Palamós. Ha arribat a...
29/04/2026 - Societat Segona i darrera jornada de portes obertes a la Llar d'infants municipal
En el marc del període de preinscripció pel curs vinent a la Llar d'infants municipal de...