26/01/2001 Cultura
Les persones o entitats que tinguin un interès en aportar informació sobre la realitat de l'entorn mariner, poden assistir aquest vespre, a dos quarts de vuit, a la sala polivalent de la Gorga. Des del Departament de Cultura de la Generalitat s'està portant a terme una investigació que recull els elements propis de diferents realitats del nostre país, i el món pesquer n'és un d'important. A Palamós coordinarà aquesta tasca el Museu de la Pesca, que passarà les dades al Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional.
La presentació d'aquest projecte, al qual hi estan cridats la gent o entitats que tinguin elements d'interès humà per explicar sobre el mar, es fa avui, com diem, a dos quarts de vuit a la Gorga.El regidor de Cultura, Lluís Espada, indica que aquesta xerrada està pensada per persones o entitats que vulguin col.laborar com a informadors per al Museu de la Pesca de Palamós. Es tracta de recollir el màxim de testimonis humans sobre la pràctica relacionada amb el mar, ja sigui amb la pesca, la navegació o en qualsevol altra activitat relacionada amb el litoral de casa nostra. Testimonis d'oficis artesans, gent que tingui històries per explicar, tots estan cridats a la xerrada que es fa aquest vespre a la Gorga.
Aquesta activitat estarà encapçalada per l'alcalde de Palamós, Jordi Pallí, el regidor de Cultura, Lluís Espada, i el president del Centre de la Cultura Tradicional i Popular Catalana, Joan VIdal i Gayolà.
El regidor de Cultura, Lluís Espada, indica a qui va adreçada aquesta xerrada.
Tal com indica el regidor de Cultura, el museu de la Pesca de Palamós es va consolidant com a un dels importants de Catalunya. Pel què fa a l'acte d'avui, el museu palamosí és un dels sis únics del nostre país que col.labora amb aquesta tasca. Lluís Espada.
Totes les notícies:
30/07/2026 - Societat Resultats de la campanya d'inspecció de la pesca marítima recreativa
La campanya d’inspeccions realitzada en els últims 4 anys ha reduït la pesca recreativa sense...
30/07/2026 - Cultura El jaciment arqueològic Illes Formigues II es converteix en BCIN
El Govern de la Generalitat ha aprovat la declaració de Bé Cultural d'Interès Nacional, en la...
30/07/2026 - Medi Ambient Denuncien la vandalització de boies de seguretat a l'EIN Castell-Cap Roig
Una dotzena de boies destinades a delimitar l'espai de bany en diferents punts litorals de l'Espai...
30/07/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós convoca una plaça interina d'interventor
L'Ajuntament de Palamós ha publicat les bases del procés selectiu per cobrir interinament el lloc...
30/07/2026 - Cultura 'Contes al passeig' amb Ada Cusidó i 'La granja no s'adorm'
Com tots els dijous d'estiu, a les 7 d'aquesta tarda tornen els 'Contes al passeig', el club de...