06/11/2026 Societat - Abel Espinosa
Una de les noves sales de l'hospital de dia mèdic. (Foto: SSIBE).
Ahir a la tarda es va presentar el nou hospital de dia mèdic de l'hospital de Palamós. Gràcies a la campanya solidària “Com a casa!” s'han recaptat més de 185.000 euros, un 26% del cost total de la reforma. Amb aquests diners s’ha ampliat l’espai, s’ha creat una àrea pròpia per als tractaments oncològics i d’hematologia i s’han fet més acollidores les sales d’espera. Aquest ha estat el resultat d’una campanya de mecenatge en què han col·laborat fundacions, empreses, entitats i també particulars que han fet la seva aportació a títol personal.
Ahir es va fer a la sala d'actes de l'Edifici Fleming la presentació del nou hospital de dia mèdic de l'hospital de Palamós. Situat a la segona planta del complex hospitalari, aquest espai atén pacients que necessiten tractaments, exploracions o controls mèdics complexos, però que no requereixen un ingrés hospitalari complet. Un projecte que ha comptat amb la campanya de mecenatge 'Com a casa!', i que ha recaptat més de 185.000 euros en donatius. El Dr. Xavier Pérez és el director i gerent de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà.
El nou projecte ha inclòs la humanització de les sales d'espera, fent-les molt més confortables i acollidores, tant per als pacients com per a les seves famílies. Mª Àngels Pagès és la supervisora de l'hospital de dia mèdic.
L'ampliació i remodelació d'aquesta àrea ha permès incorporar tres nous boxs individuals, una nova àrea per tractaments oncològics i d'hematologia i al mateix temps, uns espais molts més confortables pels professionals. Mª Àngels Pagès.
En el decurs de la presentació d'ahir, es va anunciar la nova campanya de mecenatge de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà i que se centrarà en la millora dels equipaments i espais vinculats a l'atenció al naixement. La Dra. Anna Miralles, és la cap de Pediatria de l'hospital de Palamós.
Per tancar l'acte, l'alcaldessa de Palamós i Sant Joan, Maria Puig, va anunciar la celebració del 3r Sopar Solidari de SSIBE l'any vinent, en una iniciativa que donarà continuïtat al model de col·laboració entre l'entitat i el territori.
El nou hospital de dia mèdic no hauria estat possible sense les aportacions d'activitats solidàries i dels donatius d'empreses i particulars. En total, més de 185.000 euros que suposen un 26% del cost total de la remodelació.
Una de les sales remodelades del nou hospital de dia mèdic. (Foto: SSIBE).
El director gerent de SSIBE, el Dr. Xavier Pérez, i la supervisora de l'hospital de dia mèdic, Mª Àngels Pagès, ahir durant l'acte de presentació.
Totes les notícies:
06/11/2026 - Societat El nou hospital de dia mèdic ja és una realitat
Ahir a la tarda es va presentar el nou hospital de dia mèdic de l'hospital de Palamós. Gràcies a...
06/11/2026 - Cultura L'òpera prima de les palamosines Paula i Clàudia Serra s'estrena als cinemes després del seu exitós pas pel Festival de Cinema Fantàstic de Sitges
Avui s'estrena als cinemes '11', la primera pel·lícula de les cineastes palamosines, Clàudia...
06/11/2026 - Serveis El creuer Azamara Onward fa escala al port de Palamós
El port de Palamós rep avui la segona escala d'aquest mes de novembre. La protagonitza el vaixell...
06/11/2026 - Societat Visites guiades als cementiris de Palamós i Sant Joan
L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan organitza demà dissabte dues visites guiades als cementiris...
06/11/2026 - Medi Ambient 'Pesca i Ciència' parla avui a Palamós sobre les etapes del recurs marí amb el consum
A les 6 d'aquesta tarda es fa al Museu de la Pesca de Palamós la segona sessió del cicle 'Pesca i...