21/10/2026 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
La platja Gran de Palamós.
Aquest dilluns passat ja us vam parlar del tret de sortida a les obres de restauració i accessibilitat de la platja Gran de Palamós. El grup principal de l'oposició municipal, Som-hi per Palamós i Sant Joan, és crític amb el projecte, com també ho va ser amb el de la primera fase d'obres de reforma del passeig del Mar. La formació que lidera Teresa Ferrés insisteix que el nou espai de transició entre el passeig i la platja està mancat d'un vial de serveis que permeti atendre emergències i també altres necessitats logístiques. Per aquest motiu demana una revisió del projecte que ara s'ha començat a executar.
Aquest era el paper que jugava l'antic aparcament de sauló de la platja Gran. Ara, però, ja no existeix i la platja comença just a continuació de les escales del passeig del Mar. Grups de l'oposició a l'Ajuntament de Palamós i Sant Joan, com ara Som-hi i Junts per Catalunya, ja es van queixar aquest estiu passat que, en casos d'emergència a la platja, els vehicles de servei no puguin anar més enllà de la plataforma del passeig. El regidor de Som-hi, Miquel Casagran, hi veu, però, altres inconvenients. Ahir els explicava al programa de Ràdio Palamós 'Preguntes'.
Les obres de restauració i accessibilitat de la platja Gran de Palamós tenen un pressupost d'1,3 milions d'euros. Una inversió que no hauria d'assumir l'Ajuntament, segons Miquel Casagran.
Ahir en el Ple municipal, Som-hi va demanar revisar el projecte de la platja Gran. Junts per Catalunya també es va referir a l'accés dels vehicles d'emergències. El regidor de Mobilitat i Seguretat, Antoni Bachiller, va respondre així.
Bachiller es va queixar que no s'ha valorat prou per part de l'oposició el benefici que ha suposat eliminar la barrera de cotxes aparcats que hi havia entre el passeig del Mar i la platja Gran. Les obres d'aquest àmbit duraran uns 5 mesos. Es tracta de crear un sistema dunar on hi havia l'aparcament antic i de regenerar la resta de la superfície del sorral. També es creen passeres d'accés pels usuaris de la platja i els seus serveis.
Notícies relacionades:
19/10/2026 - Obres i Urbanisme Comencen les obres de la zona de transició entre el passeig del Mar i la platja Gran
...
05/10/2026 - Societat L'alcaldessa assegura que l'accés per a emergències a la platja Gran està ben resolt
...
18/08/2026 - Política Som-hi vol revisar els accessos a la platja Gran i demana una Junta de Portaveus
...