18/08/2026 Societat - Jordi Rodríguez
Es proposarà un pla d'exercici adaptat que es podrà fer a casa o en sessions al SERME.
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà i el Servei de Rendiment i Medicina Esportiva impulsen el projecte de recerca GINEFIT, que estudia com el cicle menstrual de les dones influeix en l'exercici físic. L'estudi vol saber si adaptar el tipus d'activitat física a cada fase del cicle menstrual ajuda a fer més exercici, a gaudir-ne més, i a sentir-se millor. Les investigadores del treball fan ara una crida a trobar dones voluntàries per participar en l'estudi.
Al llarg del cicle menstrual, el cos i l'estat d'ànim canvien. És normal que durant la menstruació o en els dies previs costi més trobar la motivació per fer esport. En canvi, en la fase fol·licular i a l'ovulació, l'energia i les ganes de moure's augmenten. Malgrat tot, la recerca en fisiologia de l'esport ha inclòs històricament poques dones, i encara hi ha poca informació sobre com aprofitar aquests canvis hormonals per entrenar de manera més intel·ligent. El projecte GINEFIT vol aportar coneixement en aquest àmbit i analitzar si seguir un pla d'exercici adaptat a cada fase del cicle menstrual millora aspectes com la quantitat d'exercici realitzat, la satisfacció i la motivació amb l'esport, o els símptomes menstruals. L'estudi té una durada total d'uns 8 mesos, dividits en dues fases. En cadascuna d'elles es farà el seguiment de 3 cicles menstruals. En una primera fase, les dones que participen en l'estudi només hauran de registrar el seu cicle mensual i l'activitat física que fan habitualment. Després els hi proposaran un pla d'exercici adaptat a cada fase del cicle, amb exercicis pensats per aprofitar al màxim cada etapa. Això es podrà fer des de casa mateix o en sessions al SERME, dirigides per un professional.
Les candidates a participar en el projecte de recerca GINEFIT han de ser dones d'entre 18 i 40 anys, residents al Baix Empordà, que tinguin un cicle menstrual regular d'entre 25 i 35 dies, no prenguin anticoncepció hormonal, no tinguin cap patologia ginecològica que pugui afectar el cicle, i no estiguin embarassades ni en període de lactància. La participació és voluntària i es pot deixar l'estudi en qualsevol moment. La investigadora principal del projecte és la doctora Laia Regincós, del Servei de Ginecologia i Obstetrícia de SSIBE, i amb ella col·labora la doctora Clara de la Torre, del Servei de Rendiment i Medicina Esportiva.
Totes les notícies:
09/10/2026 - Serveis Escala doble de creuer al port de Palamós, diumenge i dilluns
El port de Palamós reprèn les escales de creuer, coincidint amb aquest cap de setmana llarg de la...
09/10/2026 - Serveis Palamós completa 'La Comerçiada' en un cap de setmana llarg
La festa del comerç local 'la Comerçiada' encara ja la seva recta final a Palamós i Sant Joan....
09/10/2026 - Serveis Comença la campanya gastronòmica 'Temps de taverna'
Palamós i Sant Joan engega avui, per segon any consecutiu, la campanya gastronòmica 'Temps de...
09/10/2026 - Cultura El festival Ona~Dance arrenca avui amb un espectacle doble al carrer
El festival de dansa contemporània de tardor de Palamós i Sant Joan, l'Ona~Dance, comença avui...
09/10/2026 - Cultura Cap de setmana a La Gorga amb 'Göteborg' i concert del Quartet Vivancos
El Teatre La Gorga de Palamós i Sant Joan programa aquest cap de setmana dues propostes molt...