27/07/2026 Societat - Jordi Rodríguez
Les donacions de sang es faran els dies 10, 11 i 12 d'agost al passeig del Mar de Palamós.
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants de Sang de Girona convoquen 3 jornades consecutives de donació de sang a Palamós. Les dates triades són les dels dies 10, 11 i 12 d'agost. Igual que es va fer l'any passat, les donacions es recolliran en una carpa muntada a l'àgora del passeig del Mar, entre els carrers d'Aragó i de Provença.
Fins a abans de les obres del passeig, l'escenari d'aquesta captació de sang extraordinària d'estiu era el punt on hi ha el monument a la gent del mar. Sota el lema 'Aquest estiu som fans de donar-ho tot', la campanya de captació de donants de sang es fa a diversos punts turístics de Catalunya aprofitant els molts estiuejants que visiten aquests municipis. El Banc de Sang i Teixits recorda que a l’estiu, amb l’arribada de les vacances, cal mantenir el ritme de donacions, que decau per la calor i al canvi de rutines. Cal tenir en compte que la sang caduca, i que cada dia calen 1.000 donacions per assegurar les necessitats dels malalts a tots els hospitals de Catalunya. Anna Maria Carreño és una de les coordinadores de l'Associació de Donants de Sang a Palamós.
La donació de sang a Palamós es podrà fer el dilluns 10 d'agost, el dimarts 11, i també el dimecres 12, entre les 5 de la tarda i les 9 de la nit. Recordeu que, de forma general, pot donar sang qualsevol persona amb bona salut, que tingui entre 18 i 70 anys, que pesi 50 quilos o més, i en cas de ser dona, que no estigui embarassada. És important hidratar-se bé abans i després de donar sang i no fer-ho en dejú.
Totes les notícies:
25/10/2026 - Esports El Palamós s'emporta el derbi davant el Figueres (1-0)
El Palamós ha sumat els tres punts després de guanyar per la mínima (1-0) a la Unió Esportiva...
23/10/2026 - Societat SSIBE planifica les seves prioritats a 2 anys amb un nou pla estratègic
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ja té enllestit i aprovat el seu Pla Estratègic...
23/10/2026 - Serveis Última escala de l'any del creuer Marella Explorer
Avui divendres hi torna a haver escala de creuer al port de Palamós. En aquest cas es tracta de...
23/10/2026 - Societat Les Kaòtikes recuperen el 'Mar de Birres' després de l'ajornament pel mal temps
Ara sí, demà dissabte està previst que finalment es pugui celebrar la vuitena edició del 'Mar...
23/10/2026 - Serveis La Cambra de Palamós participa en una missió comercial a Àlaba
La Cambra de Comerç de Palamós ha participat aquesta setmana al Retail Tour Àlaba, una missió...