24/07/2026 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
La platja Gran de Palamós.
Malgrat el seu atractiu natural, la platja Gran de Palamós presenta aquest estiu un problema amb la qualitat de la seva sorra. Ja ha estat una constant des de fa anys que aquesta superfície sigui molt polsosa, però ara les prestacions de la sorra han empitjorat visiblement. L'alcaldessa del municipi, Maria Puig, del grup d'ERC, ha explicat en el Ple municipal d'aquesta setmana que el sorral s'ha vist perjudicat per tot l'operatiu de maquinària que es va desplegar a finals de l'any passat per transvasar aquest material cap a la platja de Sant Antoni.
La qüestió es va debatre en el plenari a partir d'una queixa que va expressar el regidor de Junts per Catalunya, en l'oposició, Josep Santamaria.
El transvasament de sorra de la platja Gran cap a Sant Antoni estava contemplat en el projecte d'estabilització de les platges d'aquest nucli, que promou el Servei de Costes de l'Estat. Les obres, que proposen allargar dos espigons ja existents, havien de començar el setembre de l'any passat, però finalment es van paralitzar. El motiu va ser que havien passat 10 anys entre l'aprovació del projecte i la seva adjudicació, de manera que tècnicament havia quedat desfasat i ara s'ha de revisar. Sí que es va executar, però, el trasllat de la sorra, també previst en el mateix document. L'operatiu va començar a mitjan novembre del 2025 i va durar una mica més d'un mes. Hi va participar maquinària diversa, entre ella 2 camions de gran tonatge que anaven fent viatges d'anada i tornada carregant i descarregant la sorra. En el Ple d'aquest dimarts passat, l'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, va explicar que la de la platja Gran ha estat sempre molt perjudicada per la pols provinent de l'antic aparcament de sauló. L'acció de la maquinària, però, ho ha empitjorat tot. Maria Puig.
El projecte d'accessibilitat a la platja Gran de Palamós inclou renaturalitzar el que era l'aparcament de cotxes, i restaurar la sorra de la platja que s'ha vist contaminada per la pols del paviment de sauló, fet que l'ha endurit i empitjorat la seva qualitat. La proposta, ara en fase de contractació, preveu extraure els primers 15 centímetres de la sorra de la platja actual, que és el gruix més contaminat pel sauló. Aquesta sorra es col·locarà a la franja on fins ara hi havia l'aparcament, un cop extret el sauló, i aquesta serà la base per al sistema dunar que s'hi implantarà. Tot seguit es capgiraran els 40 centímetres següents de la platja per portar a la superfície la sorra més neta i original, i recuperar així la seva qualitat.
Totes les notícies:
24/07/2026 - Societat Ha mort Stephan Crass, un dels impulsors de l'agermanament entre Palamós i Rheda-Wiedenbrück
Ahir va morir a Rheda-Wiedenbrück Stephan Crass, una de les ànimes de l'agermanament entre...
24/07/2026 - Medi Ambient L'operatiu de transvasament ha empitjorat la qualitat de la sorra de la platja Gran
Malgrat el seu atractiu natural, la platja Gran de Palamós presenta aquest estiu un problema amb...
24/07/2026 - Serveis La temporada de creuers travessa l'equador aquest diumenge amb l'escala del Silver Ray
El creuer Silver Ray farà escala aquest diumenge que ve a Palamós. Serà la segona de les 6 que...
24/07/2026 - Cultura La rumba clàssica de 'Los vecinos de Manué' arriba avui a Palamós
Avui divendres se celebra el Dia Internacional de la Rumba. Coincidint amb això, arriba el quart...
24/07/2026 - Cultura 'La chica zurda', segona i última projecció a la Fosca de Cinema lliure a la platja
La segona i última de les 2 pel·lícules programades a Palamós dins el cicle Cinema lliure a la...