16/07/2026 Societat - Jordi Rodríguez
La comissaria de la Policia Local de Palamós, al carrer de Josep Joan.
La Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha començat a decretar la fermesa de les sentències que obliguen l'Ajuntament de Palamós a pagar els complements extraordinaris als funcionaris de la Policia Local, també durant les vacances, en períodes d'incapacitat temporal, i en altres permisos retribuïts. Aquesta mateixa setmana s'ha dictat la primera resolució, i és previsible que la resta vagin caient pròximament.
Que les sentències es declarin fermes deriva del fet que el Tribunal Suprem ha inadmès tots els recursos de cassació que l'Ajuntament de Palamós havia presentat contra sentències del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que l'obliguen a fer-se càrrec d'aquests factors retributius. Ara, els decrets de sentència ferma es poden impugnar a través d'un recurs de revisió, però això no afecta la seva executivitat.
Cal recordar que les providències del Suprem de rebuig al recurs de l'Ajuntament de Palamós, el justifiquen perquè aquest no acredita l'interès cassacional, ni el seu argument que la doctrina de la sentència pot ser gravosa pels interessos generals. A més, el Suprem recorda que es tracta d’un assumpte de caràcter casuístic i que ja existeix doctrina consolidada sobre la matèria. Una jurisprudència, en aquest cas, que diu que quan un empleat públic treballa en torns que inclouen nocturnitat i festius dins de la seva jornada ordinària, té dret a percebre aquests complements també durant les vacances, la incapacitat temporal, i altres permisos retribuïts. En tots els casos, l'Ajuntament de Palamós ja ha manifestat que acata les resolucions judicials en aquest tema i que pagarà als agents de la Policia Local les quantitats que se'n derivin.
Totes les notícies:
16/10/2026 - Política El govern prepara un pressupost municipal de contenció
El govern municipal de Palamós i Sant Joan, format per ERC i el PSC, vol posar fil a l'agulla a...
16/10/2026 - Serveis Una delegació de la Cambra de Comerç d'Agadir visita Palamós i Sant Joan
Palamós i Sant Joan ha rebut aquesta setmana la visita d'una delegació de la Cambra de Comerç de...
16/10/2026 - Política La regidora de Palamós i Sant Joan Yolanda Aguilar serà la número 4 de la llista del PSC al Congrés per Girona
El Partit dels Socialistes de Catalunya ha fet públiques les llistes de candidats al Congrés i al...
16/10/2026 - Cultura El 'Mar de Birres' es posposa al 24 d'octubre
La Mostra de cervesa artesana de Palamós i Sant Joan 'Mar de Birres' no es farà finalment demà...
16/10/2026 - Societat SSIBE celebra una jornada dedicada al treball psicocorporal en medicina
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà va celebrar ahir una jornada dedicada a promoure el...