03/07/2026 Successos - Jordi Rodríguez
El foc ha cremat fins a quarts de sis de la tarda, unes 1.000 hectàrees. (Foto: Bombers de la Generalitat).
Protecció Civil de la Generalitat ha escalat el pla Infocat de la fase d'alerta a la d'emergència, aquesta tarda, per la simultaneïtat dels focs de les Gavarres i de Vilademuls. De manera preventiva ha ordenat el confinament dels municipis de Calonge i Sant Antoni, Castell-Platja d'Aro i S'Agaró, Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l'Heura, Forallac, la Bisbal d'Empordà, Llagostera i Santa Cristina d'Aro.
La mesura es pren en previsió de l'evolució del foc, per la presència de fum, i per evitar la mobilitat en la zona propera a la tasca dels operatius. L'alcalde de Calonge i Sant Antoni, Jordi Soler, ha mostrat la seva preocupació per l'evolució de l'incendi.
En aquests municipis confinats es demana tancar portes i finestres i, en general, no circular amb vehicles per facilitar les tasques als equips d'extinció. Jordi Soler fa aquestes recomanacions.
Les carreteres de la Ganga i de Romanyà estan tancades al trànsit. A les urbanitzacions Cabanyes i Mas Ambrós s'han quedat sense llum per problemes en una torre elèctrica, derivats de l'incendi. A l'espai Ridaura de Santa Cristina d'Aro hi ha unes 150 persones acollides. Són una setantena de veïns de la urbanització Vall Repòs, a més d'uns 70 infants i 10 adults d'una casa de colònies de Romanyà de la Selva. Protecció Civil de la Generalitat ha escalat el pla Infocat d'alerta a emergència, per la simultaneïtat d'aquest incendi amb un altre que s'ha declarat a Vilademuls, al Pla de l'Estany. També s'ha demanat a la gent de l'àrea metropolitana de Barcelona que no es desplacin cap a l'àrea de l'Empordà.
Totes les notícies:
19/08/2026 - Serveis L'Ajuntament farà un estudi econòmic de viabilitat de la línia marítima amb les Illes Balears
L'Ajuntament de Palamós elaborarà un estudi econòmic per validar la viabilitat d'una línia...
19/08/2026 - Serveis Palamós participarà del 5 al 12 d'octubre en la quarta edició de 'La ComerÇiada'
El Foment Empresarial del Comerç i el Turisme de Palamós, FECOTUR, participarà en la quarta...
19/08/2026 - Societat Oncolliga Palamós ja ven tiquets per a la botifarrada popular al passeig
Oncolliga Palamós ja prepara la seva tradicional botifarrada solidària d'estiu destinada a...
19/08/2026 - Medi Ambient SOS Costa Brava i el CN Palamós organitzen una nedada per reivindicar un mar més segur
La plataforma d'entitats SOS Costa Brava i el Club Natació Palamós reivindicaran aquest diumenge...
19/08/2026 - Cultura Mariona Escoda actua avui al F'Estiu de Calonge i Sant Antoni
Després d'una pausa de 3 dies, el festival F'Estiu de Calonge i Sant Antoni reprendrà avui la...
Notícies relacionades: