03/06/2026 Societat - Jordi Rodríguez
La comissaria de la Policia Local de Palamós, al carrer de Josep Joan.
El Tribunal Suprem ha inadmès tots els recursos de cassació que l'Ajuntament de Palamós havia presentat contra sentències del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que l'obliguen a pagar els complements extraordinaris a la Policia Local, també durant les vacances, en períodes d'incapacitat temporal, i en altres permisos retribuïts. En totes les resolucions, l'Alt Tribunal imposa les costes del procediment a l'ajuntament palamosí.
Les providències del Suprem justifiquen el rebuig al recurs municipal perquè aquest no acredita l'interès cassacional, ni justifica el seu argument que la doctrina de la sentència pot ser gravosa pels interessos generals. A més, el Suprem recorda que es tracta d’un assumpte de caràcter casuístic i que ja existeix doctrina consolidada sobre la matèria. Una jurisprudència, en aquest cas, que diu que quan un empleat públic treballa en torns que inclouen nocturnitat i festius dins de la seva jornada ordinària, té dret a percebre aquests complements també durant les vacances, la incapacitat temporal, i altres permisos retribuïts.
L'Ajuntament de Palamós ja ha manifestat que acata les resolucions judicials en aquest tema i que pagarà als agents de la Policia Local les quantitats que se'n derivin. En l'últim Ple municipal, però, va afirmar que encara està pendent d'aclariments legals sobre l'execució de la sentència. Ahir, en declaracions al programa 'Preguntes', de Ràdio Palamós, el regidor de Junts per Catalunya, Josep Santamaria, es va referir a l'afer i va fer aquest retret a l'equip de govern format per ERC i el PSC.
En aquestes providències del Tribunal Suprem en el cas dels factors retributius de la Policia Local de Palamós, la resolució carrega les costes processals a l'Ajuntament amb un import màxim de 1.000 euros.
Totes les notícies:
21/07/2026 - Societat SSIBE vol escurçar l'espera per obtenir visita a les ABS de Palamós i Palafrugell
El grau d'accessibilitat per obtenir visita a l'atenció primària presenta diferències importants...
21/07/2026 - Política Ple ordinari de juliol de l'Ajuntament de Palamós
A les 6 d'aquesta tarda està convocat el Ple ordinari de l'Ajuntament de Palamós d'aquest mes de...
21/07/2026 - Serveis Convocatòria d'ajudes de la Generalitat per potenciar el comerç de Palamós
El Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya ha fet pública una convocatòria de...
21/07/2026 - Política La palamosina Yolanda Aguilar (PSC), nova consellera comarcal
Yolanda Aguilar, regidora del PSC en el govern de l'Ajuntament de Palamós, ha entrat a formar part...
21/07/2026 - Cultura Concert de música barroca amb Ensemble 1695, a l'església de Santa Maria
Ensemble 1695, un conjunt de música barroca dedicat a la interpretació amb criteris històrics,...