26/05/2026 Societat - Carlos Ribas
Dijous passat es va fer la darrera sessió al Palamós Gent Gran.
L'Institut de Palamós i Palamós Gent Gran han col·laborat en un projecte que ha permès els usuaris d'aquest centre sociosanitari reviure records gràcies a la realitat virtual. Mitjançant unes ulleres 3D de l'IES Palamós, els alumnes del centre han acompanyat els usuaris a rememorar llocs, activitats o experiències de la seva vida. Aquest projecte s'ha fet durant 2 mesos, amb molta bona acceptació i des de SSIBE s'estudia la possibilitat d'incorporar la realitat virtual en altres àrees de l'entitat.
Tornar a veure el fons marí, recordar un país que fa anys que no visites o reviure una sortida a bosc són algunes de les experiències que els usuaris de Palamós Gent Gran han pogut rememorar gràcies a la realitat virtual. En aquest projecte hi han près part alumnes del cicle formatiu de grau mig d'Atenció a Persones en situació de Dependència de l'IES Palamós. Cristina López Reina, cap de departament i docent d'aquesta especialitat a l'institut palamosí, explica d'on sorgeix la iniciativa.
El projecte s'ha portat a terme durant dos mesos, cada dijous a Palamós Gent Gran, i hi han participat unes 5 persones usuàries del centre sociosanitari. Han escollit imatges d'espais, països o activitats i mitjançant les ulleres 3D han reviscut records de la seva vida. Laura Garcia és educadora social de Palamós Gent Gran.
L'espai d'innovació Probeta de SSIBE ha fet un seguiment i avaluació d'aquesta primera prova pilot de cara a repetir experiència i adquirir unes ulleres de realitat virtual per a d'altres projectes de l'entitat.
Totes les notícies:
28/08/2026 - Serveis El comerç de Palamós acomiada l'estiu amb la tercera Botiga al Carrer de l'any
Els comerciants de Palamós faran demà dissabte el comiat simbòlic de la campanya d'estiu, amb la...
28/08/2026 - Esports La platja Gran acull des d'avui un Beach Water Polo de rècord
Des d'avui i fins diumenge, la platja Gran de Palamós es converteix en l'escenari del Beach Water...
28/08/2026 - Cultura Nits de Circ encara les 3 últimes funcions a Palamós
Després de les 2 primeres funcions, Nits de Circ encara el cap de setmana de representacions del...
28/08/2026 - Cultura La pianista Ingrid Cusidó fa aquest vespre un recital a Palamós, a benefici de Càritas
Els amants de la música tenen una cita molt especial aquest vespre al Teatre La Gorga. La...
28/08/2026 - Cultura Gespa Teatre representa 'Mouthfeel' al FITAG OFF
El teatre amateur palamosí estarà representat aquest diumenge al Festival Internacional de Teatre...