26/05/2026 Societat - Jordi Rodríguez
Fernanda Oliveira i Lali Murillo, psicòloga i coordinadora de l'ACAF Baix Empordà.
L'Associació Catalana d'Afectades de Fibromiàlgia al Baix Empordà fa avui una jornada de celebració dels seus 25 anys. Tindrà lloc a partir de les 5 de la tarda a la sala d'actes de l'edifici Flèming, al damunt del CAP Palamós, i amb l'entrada lliure. Una trobada que pretén posar al dia els últims avanços en el tractament d'aquesta malaltia altament incapacitant, i que també inclourà un repàs dels diferents tallers i teràpies que promou l'Associació, per millorar la qualitat de vida de les persones malaltes de fibromiàlgia.
El doctor Ramon Valls, metge del Servei de Rehabilitació de l'hospital de Palamós, parlarà de com s'ha anat revisant i posant al dia el concepte de fibromiàlgia, una afectació molt desconeguda fa relativament pocs anys, i que encara amaga moltes incògnites. Lluïsa Loro, infermera del CAP Güell, a Girona ciutat, s'ocuparà de les unitats d'expertesa en fibromiàlgia i síndrome de fatiga crònica, mentre que Carolina Arenas, metgessa de família de l'Àrea Bàsica de Salut de Torroella de Montgrí, centrarà la seva intervenció en el tema 'Més enllà de la malaltia: construeix el teu benestar'. Fernanda Oliveira és psicòloga de l'ACAF Baix Empordà i ens fa cinc cèntims d'aquesta jornada commemorativa dels 25 anys de l'entitat.
En la segona part de la jornada hi haurà diferents xerrades per parlar del taller de teràpia del riure, sensibilitat digestiva, la comunicació com a eina terapèutica, així com de l'exercici suau i la relaxació. La coordinadora de l'Associació Catalana d'Afectades de Fibromiàlgia al Baix Empordà, Lali Murillo, explica que a la jornada d'avui a Palamós hi pot anar tothom qui vulgui.
L'ACAF Baix Empordà treballa en l'organització de programes de suport a les persones de la comarca que pateixen fibromiàlgia, síndrome de fatiga crònica, o qualsevol de les anomenades síndromes de sensibilització central.
Totes les notícies:
10/07/2026 - Societat Palamós ha atès 284 persones per la regularització d'immigrants
L'Àrea d'Acció Social de l'Ajuntament de Palamós, en coordinació amb l'Oficina d'Atenció...
10/07/2026 - Medi Ambient Els pagesos reclamen més ramaderia extensiva per prevenir el foc al bosc
Malauradament estem vivint dies d'incendis forestals, alguns de dimensions molt grans com el de les...
10/07/2026 - Societat El Servei Local de Teleassistència reforça l'acció preventiva per la calor i els incendis
El Servei Local de Teleassistència de Dipsalut, l'organisme de Salut Pública de la Diputació de...
10/07/2026 - Serveis Més de 300 turistes, la majoria nord-americans, arriben amb el Silver Shadow
Avui hi ha escala de creuer al port de Palamós amb el vaixell Silver Shadow, de la naviliera...
10/07/2026 - Cultura Pep Lladó protagonitza avui el segon concert del Rumb(A)Palamós
El festival de rumba catalana 'Rumb(A)Palamós' continua avui amb el segon concert del cicle. Per...
Notícies relacionades: