15/05/2026 Societat - Jordi Rodríguez
La consulta del passat 23 de novembre va decidir que el municipi passi a dir-se 'Palamós i Sant Joan'.
El procés pel canvi del topònim de Palamós donarà un pas més aquest dimarts vinent, en el Ple municipal. El tràmit de l'expedient es posarà a votació de nou, després que en el període d'exposició al públic no s'hi han presentat al·legacions. Si la proposta prospera en el Ple, el document ja es podrà enviar a la Generalitat perquè l'acabi de tramitar. Tot plegat, recordem-ho, surt de la consulta popular que, el 23 de novembre de l'any passat, va determinar que el municipi passi a dir-se 'Palamós i Sant Joan'.
La consulta va resoldre que, de les 1.650 persones empadronades a Palamós que hi van participar, 897 estaven per canviar el topònim a 'Palamós i Sant Joan' i 752 per deixar-lo només en 'Palamós', com en l'actualitat. El Ple del mes de desembre va assumir el resultat com a vinculant, i posteriorment es va iniciar el període d'audiència pública que ara ha finalitzat sense novetats. Si és el cas, aquest dimarts el Ple de l'Ajuntament haurà d'aprovar l'expedient per majoria absoluta i trametre la proposta al departament de la Generalitat competent en matèria d'administració local, en el termini de 15 dies comptats des de l'endemà de l'adopció de l'acord. Aquest departament derivarà l'expedient a l'Institut d'Estudis Catalans perquè, en el termini de 2 mesos, emeti un informe sobre la denominació proposada per l'Ajuntament. Si aquest informe és favorable, l'acord municipal perquè el municipi passi a dir-se oficialment 'Palamós i Sant Joan' serà definitiu i executiu.
Totes les notícies:
30/06/2026 - Societat Rosa dels Vents admet que l'incident de la casa de colònies de la Fosca li farà revisar protocols
Rosa dels Vents ha condemnat els fets ocorreguts aquest cap de setmana passat a la casa de...
30/06/2026 - Serveis L'Ajuntament veu bé la fira d'atraccions lluny del passeig però la vol de més qualitat
L'Ajuntament de Palamós es mostra satisfet amb el resultat del trasllat de la fira d'atraccions de...
30/06/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues demana als ajuntaments i a la ciutadania que no afluixin per la depuradora nova
Ahir us explicàvem que les administracions donen per tancada l'emergència creada per l'avaria de...
30/06/2026 - Societat L'atenció primària amplia horaris a l'estiu per atendre un increment de població del 60% al Baix Empordà
Com cada estiu, la comarca del Baix Empordà s'enfronta a un repte de molta envergadura per una...
30/06/2026 - Successos Un escorcoll a Palamós dins l'operatiu contra una trama de tràfic d'éssers humans
La Divisió d'Investigació Criminal dels Mossos d'Esquadra i la Policia Nacional han desarticulat...