La platja de la Fosca i el port Marina Palamós renoven la seva Bandera Blava

06/05/2026 Medi Ambient - Jordi Rodríguez


La platja de La Fosca rep un any més el distintiu de Bandera Blava.

La platja de La Fosca rep un any més el distintiu de Bandera Blava.

La platja de la Fosca i el port Marina Palamós han revalidat el guardó Bandera Blava, aquest 2026. Les instal·lacions del Club Nàutic Costa Brava-Vela Palamós, que van perdre la distinció fa 2 anys, en tornen a quedar fora. La Bandera Blava la concedeix la Asociación de Educación Ambiental y del Consumidor, com a reconeixement a la qualitat dels espais litorals en temes com la neteja, la seguretat o la gestió ambiental.

El port Marina Palamós es va veure desposseït del guardó els anys 2021 i 2022, però el va recuperar fa 3 anys i aquest 2026 el manté. Aquest any hi ha 27 platges de la Costa Brava amb Bandera Blava, les mateixes que al 2025. A banda de la palamosina de la Fosca, a Calonge i Sant Antoni han renovat el guardó les d'Es Monestrí, Sant Antoni, Torre Valentina i Cala Cristus-Ses Torretes. Les banderes també distingeixen 9 ports esportius del litoral gironí, els mateixos que l'any passat.
A Palamós, l’Àrea de Medi Ambient i la Brigada municipal, enllestiran durant aquest mes de maig, la instal·lació d’elements i serveis a totes les platges del municipi. Es restaura la planimetria de les platges en les zones afectades pels temporals d’hivern i primavera, i es retiren els materials aportats per l'onatge. També s'instal·len les passeres i rampes d’accés, la cartelleria informativa, o les papereres. Des de la Setmana Santa ja estan col·locades les dutxes i els rentapeus a les platges Gran de Palamós i la Fosca. Aquest any, el servei de socorrisme s’iniciarà el dia 13 de juny i s’allargarà ininterrompudament fins al 13 de setembre. En aquest període també s’activarà el servei de bany assistit per a persones amb mobilitat reduïda, que compta amb cadires amfíbies i armilles de flotació pels usuaris, i que inclou diversos elements, com les línies de vida, o les baranes per facilitar l'accés a l’aigua.


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...