04/05/2026 Societat - Jordi Rodríguez
El local de l'antiga Unión Palamosense, al carrer de Mauri i Vilar. (Foto: Ajuntament de Palamós).
La seu de la Sindicatura de Greuges de Palamós està pendent d'un projecte d'obres per fer-la més accessible. Una actuació que l'actual Síndica en funcions, Fina Camós, que ha acabat el seu mandat de 5 anys aquest 2026, no ha pogut fer realitat per motius pressupostaris. La seu que acull la Sindicatura local des de l'any 2008 és el local de l'antiga mutualitat Unión Palamosense, un immoble situat al carrer de Mauri i Vilar, al barri Vell, i que és propietat de la Generalitat de Catalunya.
En aquell moment, el Govern català va cedir l'ús de l'immoble a l'Ajuntament de Palamós per un període de 15 anys. La Síndica sortint ha deixat molt avançada la renovació de l'acord, i el pas següent és fer les obres per millorar-ne l'accessibilitat i aconseguir que els usuaris, que ara han de pujar a un primer pis, puguin ser atesos a la planta baixa. En la seva última memòria d'activitats, la del 2025, Fina Camós demana a l'Ajuntament que entengui la importància de mantenir la Sindicatura de Greuges en aquest edifici i d'invertir els diners necessaris en la seva rehabilitació. Escoltem-la en declaracions a Ràdio Palamós.
L'immoble de l'antiga Unión Palamosense, entitat fundada el 1883 i que encara manté el rètol identificatiu amb aquest nom a la seva façana, es distribueix en planta baixa i primer pis, amb una superfície total de 81 metres quadrats. Quan es va convertir en la seu de la Sindicatura de Greuges de Palamós ja va ser objecte d'unes obres de reforma, que ara haurien de tenir continuïtat per millorar-ne l'accessibilitat.
Totes les notícies:
18/06/2026 - Medi Ambient La depuradora de residuals ja fa tot el tractament de l'aigua, com abans del temporal 'Harry'
La depuradora d'aigües residuals de Mont-ras ha recuperat tota la seva capacitat de tractament,...
18/06/2026 - Política L'abstenció de JuntsxCat permet aprovar les factures pendents de la deixalleria
El govern municipal de Palamós, format per ERC i el PSC, ha pogut desbloquejar el pagament de...
18/06/2026 - Cultura El palamosí Christian Caner és un dels protagonistes de l'espot de Nike pel Mundial de futbol, el més car de la història
El palamosí Christian Caner és un dels protagonistes de l'espot publicitari de Nike pel Mundial...
18/06/2026 - Societat SSIBE dona la benvinguda a 14 nous residents
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ha fet el tradicional acte de benvinguda als nous...
18/06/2026 - Cultura El restaurant 'Maria de Cadaqués' fa 90 anys i ho celebra amb l'edició d'un llibre
Aquest 2026, el restaurant 'Maria de Cadaqués' fa 90 anys. Fundat al 1936, està situat al carrer...
Notícies relacionades: