14/04/2026 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
Una bona gestió foretal és bàsica per evitar incendis. (Foto: Consorci Forestal de Catalunya).
El Consorci Forestal de Catalunya avisa que aquest estiu tornarà a ser molt sec i calorós, i demana netejar el sotabosc per prevenir incendis. Els matolls han crescut molt amb les pluges extremadament abundants d’aquest hivern passat. Per aquest motiu, l’Associació de Propietaris de boscos privats s’adreça a les administracions i als particulars per mantenir nets els marges de cases i carreteres.
Les urbanitzacions, masies o cases aïllades i els nuclis habitats situats en zona forestal, o a menys de 500 metres, han de tenir una franja de protecció perimetral de 25 metres nets. I els camins, carreteres i autopistes també han de tenir els marges en bon estat, en unes actuacions que són responsabilitat de les administracions. Aquests són els àmbits prioritaris on actuar per prevenir incendis forestals, segons el president del Consorci Forestal de Catalunya, Rosendo Castelló.
Aquesta temporada de calor s’encara amb un nou decret sobre la taula. Garanteix que l’administració pagarà als propietaris tot allò que calgui fer, seguint l’estratègia dels Bombers per combatre els focs. D'altra banda, si en el futur hi torna ha haver sequera, el president del Consorci Forestal assegura que els arbres l’aguantaran molt millor que l'anterior, perquè ara estan molt ben hidratats.
Totes les notícies:
14/07/2026 - Societat Salut presenta una eina per mesurar la mortalitat lligada a la calor
El Departament de Salut de la Generalitat ha estrenat en els últims dies una eina pionera per...
14/07/2026 - Societat Bombers recorda que en cas d'incendi cal seguir les indicacions dels professionals i no autoevacuar-se
De l'1 al 9 de juliol, a Catalunya s'han produït prop de 400 incendis de vegetació. Alguns d'ells...
14/07/2026 - Successos Crema un cotxe de matinada a l'aparcament de Santiago Bañeras
Aquesta matinada passada hi ha hagut un incendi a l'aparcament de Santiago Bañeras i Goday, a...
14/07/2026 - Obres i Urbanisme Aprovació definitiva per a les obres de La Gorga
L'Ajuntament de Palamós ha fet l'aprovació definitiva del projecte d'obres per reformar els...
14/07/2026 - Serveis L'Ajuntament adjudica 14 llocs de venda per a la Fira de Santa Maria
L'Ajuntament de Palamós ha adjudicat un total de 14 llocs de venda no sedentaris pel mercat...