08/04/2026 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
Una de les tortugues ateses a les instal·lacions de la Fundació CRAM. (Foto: Fundació CRAM).
En els primers 3 mesos d'aquest 2026, la Fundació CRAM ha atès el rescat de 65 exemplars de fauna marina a la costa catalana. La Fundació és l'entitat designada pel Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat per realitzar aquesta operativa, que també compta amb el suport del Cos d'Agents Rurals. El servei està disponible les 24 hores de tots els dies de l’any i, a més de les instal·lacions de la Fundació, disposa d’un vehicle de rescat i d'un equip especialitzat.
Els 65 rescats realitzats en el primer trimestre d'any són 4 menys dels que es van fer en el mateix període del 2025. Del total d’animals atesos, 55 corresponen a tortugues marines i 10 a cetacis. Pel que fa a les tortugues, 52 han estat trobades vives i 3 mortes. En la major part dels casos es tracta d'interaccions pesqueres accidentals, per bé que també es detecten patologies per ingesta de plàstics i altres residus marins. El 60 per cent dels exemplars ingressats ja s'han recuperat i han estat reintroduïts al seu hàbitat natural. El projecte 'Pescadors a favor del mar', impulsat per la Fundació CRAM des del 2017, compta amb la implicació de 77 embarcacions pesqueres que col·laboren amb la Fundació en la notificació i lliurament de fauna marina protegida per tal de poder ser traslladada i atesa pels especialistes. Finalment, i pel que fa als cetacis, en els primers 3 mesos de l'any s'han registrat 10 exemplars, 9 morts i només 1 de viu. Una disminució lleugera respecte als 13 casos del primer trimestre del 2025. En cas de trobar un cetaci encallat a la platja, és fonamental recordar que no se l'ha de manipular ni intentar oferir-li assistència directa. El que cal fer és trucar al 112 i esperar l’arribada dels equips especialitzats.
Totes les notícies:
13/10/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan comença avui un nou cicle de reunions veïnals de barri
L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan enceta avui al barri d'Es Pla un cicle nou de reunions...
13/10/2026 - Política La CUP veu bé que el govern sigui prudent en l'aplicació dels complements salarials de la Policia Local
El grup municipal de la Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà, en l'oposició a...
13/10/2026 - Serveis El cementiri de Palamós recuperarà 33 nínxols que estaven en desús
L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan està a punt de completar un llarg procés administratiu per...
13/10/2026 - Serveis L'hostaleria veu en el canvi climàtic un obstacle més per trobar personal
La dificultat per trobar personal, especialment en la temporada alta d'estiu, s'ha convertit en els...
13/10/2026 - Política Carme Viñas tornarà a optar a l'alcaldia de Calonge i Sant Antoni, ara amb una fórmula nova
Carme Viñas, candidata a l'alcaldia de Calonge i Sant Antoni per Esquerra Republicana de Catalunya...