07/04/2026 Societat - Jordi Rodríguez
34.661 persones han participat el 2025 en el programa de cribratge de detecció precoç de càncer de còlon i de recte.
El Baix Empordà és la tercera comarca de la Regió Sanitària de Girona amb més participació en el programa de cribratge de càncer de còlon. Un 34'4 per cent de la població diana s'ha fet l'analítica de sang en femta que proposa el programa, amb l'objectiu d'obtenir diagnòstics de la malaltia en fases de precocitat, augmentant així les possibilitats de curació.
Aquest 34 per cent de participació del Baix Empordà queda per darrere del 44 per cent de la Garrotxa i del 41 per cent del Ripollès. Supera, d'altra banda, el 33'7 per cent de l'Alt empordà, el 32 del conjunt Gironès-Selva-Pla de l'Estany, el 29 per cent de l'Alt Maresme, i també la Selva Marítima, que registra una participació propera al 25 per cent. El Programa de cribratge de detecció precoç de càncer de còlon i recte està gestionat per l’Institut d’Assistència Sanitària. A la Regió Sanitària de Girona ha permès detectar un total de 38 casos de càncer durant l'any 2025, una xifra que representa una taxa d’1 cas per cada 1.000 persones cribrades. El programa, dirigit a la població de 50 a 69 anys, ha obtingut el darrer any una participació del 32'6 per cent en el conjunt de la Regió Sanitària de Girona.
Es tracta del càncer més freqüent en aquest territori amb 600 casos anuals i unes 200 morts. Diagnosticat en fase precoç, el càncer de còlon es cura en el 90 per cent dels casos. De fet. els programes de cribratge permeten no només detectar el càncer en moments inicials, sinó també les lesions benignes que poden convertir-se en malignes amb el temps.
Totes les notícies:
14/10/2026 - Obres i Urbanisme 4 empreses opten a redactar els projectes de canalització de la riera Aubi, i de la xarxa separativa d'aigües
Un total de 4 empreses s'han presentat a la licitació convocada per l'Ajuntament de Palamós i...
14/10/2026 - Política La proposta per aprovar el compte general del 2025 es portarà al Ple d'aquest mes
L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan farà el Ple ordinari del mes d'octubre el dimarts vinent, i...
14/10/2026 - Política La CUP hauria apostat per una gestió municipal directa de l'habitatge protegit
El grup municipal de la CUP, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós i Sant Joan, hagués estat...
14/10/2026 - Cultura Torna el 'Mar de Birres', 8ena Mostra de Cervesa Artesana de Palamós i Sant Joan
Aquest proper dissabte hi ha prevista la vuitena edició del 'Mar de Birres', la Mostra de Cervesa...
14/10/2026 - Societat Calonge i Sant Antoni inverteix 66.000 euros en millores a les escoles
Coincidint amb l'inici del curs 2026-2027, l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha fet obres a les...
Notícies relacionades: