02/04/2026 Serveis - Jordi Rodríguez
La nova taxa turística va entrar en vigor ahir. (Foto: Grup Costa Brava Centre).
Des d'ahir dimecres està vigent l'increment de l'import de la taxa turística que grava les persones que pernoctin en qualsevol allotjament turístic del país. El cost del tribut es dobla en relació al que s'havia de pagar fins ara, per bé que, tret de la ciutat de Barcelona, la resta del territorí del país l'aplicarà gradualment entre aquest any i el que ve. Per bé que des de l'empresariat turístic ha predominat el rebuig, l'Ajuntament de Palamós veu amb bons ulls l'increment, perquè li permetrà tenir recursos per finançar els serveis municipals més impactats per l'ocupació turística.
Així ho explica l'alcaldessa del municipi, la republicana Maria Puig.
Un 25 per cent de la recaptació de la taxa turística es destinarà a polítiques públiques d'habitatge. La resta s'integrarà al Fons per al Foment del Turisme, a disposició dels municipis, que també podran aplicar un recàrrec limitat, com fins ara només podia fer la ciutat de Barcelona. L'Ajuntament de Palamós va participar a la ponència del Parlament de Catalunya que va modelar aquesta reforma de l'impost turístic. Una de les seves propostes, finalment acceptada, va ser que l'import del recàrrec municipal es pugui modular en funció de si és temporada turística alta o baixa. Maria Puig.
El projecte de llei que incrementa l'impost turístic es va aprovar al Parlament de Catalunya amb els vots favorables del Partit del Socialistes, Esquerra Republicana, i els Comuns. Amb els augments previstos, el tribut per passar una nit en un hotel de 5 estrelles o un càmping de luxe fora de Barcelona, que ara és de 3 euros, serà de 4'50 euros per persona i nit a partir d'ara i de 6 euros d'aquí a un any. En els hotels de 4 estrelles es passa d'1'20 euros a 1'80 i 2'40, respectivament. En la resta d'establiments, en què ara fins ara es paguaven 0'60 euros per persona i nit, es passa a 0'90 i a 1'20 l'abril del 2027.