01/04/2026 Cultura - Jordi Rodríguez
'Mestres i mestresses dels fogons' forma part del Programa Memòria Viva. (Foto: Ajuntament de Palamós).
A les 6 d'aquesta tarda, el Museu de la Pesca de Palamós ofereix una altra sessió de l'activitat 'Mestres i mestresses dels fogons', la segona d'un cicle de 3. Aquesta estarà dedicada al suquet de peix, i es farà a l'Espai del Peix amb l'accés gratuït. Per a l'ocasió s'ha triat un plat mariner emblemàtic, cuinat amb peix de proximitat per membres del col·lectiu 'Les Àvies S'Àvies', i pel pescador Àngel Sales.
El suquet és un plat senzill i nutritiu que els pescadors elaboraven en arribar a casa després de pescar, emprant els peixos que havien quedat malmesos i no podien vendre. Un plat molt típic de la Costa Brava i que es pot preparar en versions diferents.
'Mestres i mestresses dels fogons' és una activitat d'arrel etnològica que vol divulgar la gastronomia marinera tradicional amb demostracions de cuina en directe, i sempre amb el peix de Palamós com a punt de partida. L'edició actual del cicle va arrencar amb una sessió dedicada als arrossos, continua avui amb el suquet, i s'acabarà el 29 d'abril, amb protagonisme per a la cuina del peix blau. 'Mestres i mestresses dels fogons' està inclosa en el programa 'Memòria viva' del Museu de la Pesca de Palamós, dedicat a les activitats etnològiques per a la recerca i divulgació del patrimoni marítim i pesquer de la Costa Brava. També forma part de l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial de la Generalitat de Catalunya.
Totes les notícies:
18/05/2026 - Medi Ambient Projecte del Museu de la Pesca per repoblar espècies de peix autòctones
El Museu de la Pesca de Palamós impulsa un programa per reduir la pèrdua de la biodiversitat...
18/05/2026 - Societat 89 donacions de sang i 28 de plasma en la jornada doble al CAP Palamós
El Banc de Sang i Teixits i l'Associació de Donants han saldat amb 89 donacions de sang i 28 de...
18/05/2026 - Successos Mor una persona al seu domicili per una crisi cardiorespiratòria
Un ampli operatiu d'emergència es va desplegar aquest dissabte a Palamós, per atendre una persona...
18/05/2026 - Serveis Setmana amb 3 escales de creuer al port de Palamós
Avui comença una setmana amb força activitat pel que fa a les escales de creuer al port de...
18/05/2026 - Societat El 'Fit Jove' prepara activitats d'esport i salut per a l'estiu
Les àrees de Joventut, Esports, i Ciutat Educadora de l'Ajuntament de Palamós posen en marxa una...
Notícies relacionades: