12/03/2026 Cultura - Carlos Ribas
Juanjo Capó, Patró del 'Pascual Flores'.
Avui comencen les visites al públic a la coberta del pailebot 'Pascual Flores', navili històric construït a Torrevella, a Alacant, l'any 1917, que després ha estat reconstruït, i que aquests dies fa una estada a Palamós. Les visites es fan fins al diumenge, cada dia entre les 10 del matí i les 7 de la tarda. A partir de demà s'organitzen sortides de navegació, d'unes 3 hores de durada. Aquestes navegacions es faran el divendres, de 4 a 7 de la tarda, el dissabte, en el mateix horari i també d'11 a 2, al matí, i finalment el diumenge 15 de març, només en l'horari matinal.
El pailebot 'Pascual Flores' fa aquests dies la seva primera visita al port de Palamós. L'activitat és una iniciativa de l'Ajuntament de Torrevella, que és el propietari de l'embarcació, i de la Fundació Nao Victoria, que en fa la gestió i ha programat aquesta gira que, al llarg d'aquest any, portarà el pailebot a una vintena de ports d'Espanya i d'altres ports d'Europa. És un vaixell escola que imparteix formació en navegació a alumnes de Formació Professional. Juanjo Capó és el Patró del 'Pascual Flores'.
El 'Pascual Flores' es va construir a Torrevella, a Alacant, l'any 1917, per dedicar-se a l'exportació de fruita, sal i mercaderies diverses. Amb el pas dels anys, el vaixell va canviar de propietaris i la seva estructura va patir modificacions importants, fins a acabar els seus dies a Anglaterra. L'Ajuntament de Torrevella el va localitzar, abandonat, al port de Milford i el va comprar l'any 1999 per convertir-lo en el vaixell insígnia de la ciutat. Malgrat tot, es va comprovar que la restauració era impossible amb l'esquelet original i, finalment, se'n va fer una rèplica. Juanjo Capó, Patró del 'Pascual Flores', explica les característiques dels pailebots.
Durant la seva estada a Palamós, el públic podrà pujar a bord del 'Pascual Flores' i passejar
per les cobertes de fusta d'aquest vaixell de 34 metres d'eslora, 8 de manega, i 415 metres quadrats de superfície de vela. També per recórrer els seus espais interiors i conèixer la seva història i com es desenvolupa la vida a bord. A partir de demà divendres i fins diumenge també es faran sortides de navegació.
Entrevista a Juanjo Capó, Patró del 'Pascual Flores'.
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...
Notícies relacionades: