04/03/2026 Cultura - Jordi Rodríguez
Imatge d’una sessió de l'activitat “Mestres i Mestresses dels Fogons” a l’Espai del Peix. (Foto: Ajuntament de Palamós).
A les 6 d'aquesta tarda, el Museu de la Pesca de Palamós obrirà una temporada nova de l'activitat 'Mestres i mestresses dels fogons', en un cicle que preveu un total de 3 sessions. Aquesta primera estarà dedicada als arrossos mariners, i es farà a l'Espai del Peix amb l'accés gratuït. Per a l'ocasió s'ha triat un producte del territori i que protagonitza una gran varietat de plats de la cuina tradicional marinera, des dels més senzills i econòmics fins als més sofisticats.
'Mestres i mestresses dels fogons' és una activitat d'arrel etnològica que vol divulgar la gastronomia marinera tradicional en demostracions de cuina en directe, i sempre amb el peix de Palamós com a punt de partida. Després de la sessió d'avui, aquesta tarda a les 6, el calendari del cicle continuarà el dia 1 d'abril amb una jornada dedicada a les receptes de suquet de peix. La temporada es tancarà el 29 d'abril, amb protagonisme per a la cuina del peix blau. 'Mestres i mestresses dels fogons' està inclosa en el programa 'Memòria viva' del Museu de la Pesca de Palamós, dedicat a les activitats etnològiques per a la recerca i divulgació del patrimoni marítim i pesquer de la Costa Brava. També està inclosa dins l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial de la Generalitat de Catalunya.
Totes les notícies:
14/09/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament adjudica les obres d'un aparcament nou a Sant Joan
L'Ajuntament de Palamós ha adjudicat el projecte per condicionar uns terrenys del nucli de Sant...
14/09/2026 - Medi Ambient Publicat el calendari nou de la recollida de residus porta a porta comercial
L'Ajuntament de Palamós ja ha fet públic el calendari nou de recollida de residus porta a porta...
14/09/2026 - Serveis La Cambra de Palamós acompanya els processos d'emprenedoria empresarial
La Cambra de Comerç de Palamós ha posat en marxa aquest mes de setembre una línia nova de...
14/09/2026 - Societat El Consell Comarcal fa píndoles formatives en línia sobre alimentació
El Consell Comarcal del Baix Empordà organitza aquest mes de setembre un cicle de 5 píndoles...
14/09/2026 - Societat Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi
Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi 2026-2027. El tràmit es...
Notícies relacionades: