25/02/2026 Esports - Abel Espinosa
La regidora d'esports, Yolanda Aguilar, segona per la dreta, va acompanyar al Club Nàutic Costa Brava Vela Palamós. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Els Tinglados del Port de Barcelona van acollir aquest dilluns la Festa de la Vela Catalana 2026. Amb més de 450 assistents, la vetllada va servir per fer el reconeixement de la Federació Catalana de Vela els èxits esportius de la temporada 2024-2025. Uns èxits en què el Club Nàutic Costa Brava-Vela Palamós ha estat protagonista, amb títols estatals i catalans, i també en els mèrits per la seva tasca com a club i escola de vela.
Com a campions d'Espanya, l'entitat palamosina ha aportat el títol absolut de Ramon Figueras en la classe Europa, el de Xavier Penas en Finn, i el de Jordi Cargol en la classe de vela adaptada Hansa 303. L'any 2025 també ha deparat campionats estatals en la classe Europa de categoria juvenil, per a Pau Mora, Jordi Camós i Meritxell Gutiérrez, tots també del CNCB-Vela Palamós.
En els campionats de Catalunya destaquen els guanyats per Ramon Figueras i Xavier Penas, en Europa i Finn, respectivament. En la Copa Catalana de creuers, el veler 'Enjólit' ha fet tercer l'any 2024, i segon al 25, mentre el 'Manu tercer', de Lluís Casademont, va aconseguir el segon lloc en la competició del 2024. Pel que fa als reconeixements a clubs i escoles, el Nàutic Costa Brava-Vela Palamós ha aconseguit la millor puntuació en la categoria vela d'or, tant al 2024 com al 2025, així com la distinció a l'aposta per la vela escolar. Finalment, un palamosí, el periodista Jaume Soler, amb una llarga trajectòria en la informació i la divulgació d'aquest esport, ha estat reconegut amb el premi de la Festa de la Vela Catalana al mitjà de comunicació.
Notícies relacionades: