19/02/2026 Cultura - Abel Espinosa
"Les històries de l'avi Pere", un pòdcast cultural en memòria de Pere Trijueque, historiador local i fill predilecte de Palamós.
El programa cultural 'Les històries de l'avi Pere' és un dels finalistes de l'edició d'enguany dels Premis Carles Rahola. L'espai ha estat realitzat per la productora palamosina ACAR Produccions SL, l'empresa responsable de l’emissió, producció i realització dels programes de Ràdio Palamós, des de l’any 2010. “Les històries de l’avi Pere” té com a fil conductor la relació entre una nena, la Martina, i el seu avi, que li explica amb tendresa i entusiasme les històries que han marcat el passat de Palamós.
"Les històries de l'avi Pere" és un pòdcast cultural que explica en forma de conte infantil, els capítols més destacats de la història de Palamós. La fundació de la vila reial l'any 1279, la Guerra Civil, o l'atac dels pirates al segle XVI, són només algunes de les històries que trobareu en els 9 capítols de la primera temporada d'aquest programa cultural. L'espai, emès a Ràdio Palamós durant el mes de desembre passat, és un dels 3 candidats que opten al premi al millor programa de ràdio de la dissetena edició dels Premis Carles Rahola de Comunicació Local. Aquí teniu un petit fragment d'un dels capítols.
"Les històries de l'avi Pere" compta amb la participació de Yolanda Aguilar, Manel Cerdà, Martina Espinosa, Carlos Ribas, Jordi Rodríguez i Abel Espinosa. El projecte està dedicat a l’historiador local i fill predilecte de Palamós, Pere Trijueque i Fonalleras, traspassat el febrer de l’any 2022 i que va dedicar molts anys de la seva vida a investigar la historia de Palamós.
La dissetena edició dels Premis Carles Rahola de Comunicació Local, organitzats per la Diputació de Girona i la Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes de Catalunya, ha rebut, en el conjunt de les seves categories, 69 treballs, presentats per 68 participants. L'entrega de premis es farà el proper dijous 26 de febrer a les 8 del vespre, a l'Auditori de Girona.
Tots els capítols estan disponibles a l'arxiu de programes del web palamoscomunicacio.cat, així com a l'apartat de pòdcast de l'aplicació per a telèfons mòbils de l'emissora Ràdio Palamós, o a la plataforma Spotify.
Totes les notícies:
27/07/2026 - Societat L'hospital de Palamós tindrà un equip d'hospitalització domiciliària
La Fundació Hospital de Palamós vol incorporar abans no acabi aquest any un equip...
27/07/2026 - Societat L'Ajuntament licita el contracte de gestió de la Llar d'Infants Municipal
L'Ajuntament de Palamós ha iniciat la fase de licitació del contracte de gestió de la Llar...
27/07/2026 - Societat Palamós farà 3 jornades consecutives de donació de sang a l'agost
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants de Sang de Girona convoquen 3...
27/07/2026 - Societat Mossos d'Esquadra reforça les comissaries de costa durant l'estiu
Els Mossos d'Esquadra han posat en marxa aquest estiu un pla integral de seguretat a tot el...
27/07/2026 - Medi Ambient Calonge i Sant Antoni posa punts informatius sobre la recollida de residus
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha posat en marxa un sistema de punts informatius de carrer...
Notícies relacionades: